در راستای مبارزه با شکار غیر مجاز یک واحد کمینگاه شکار غیر مجاز در ارتفاعات بوستانو پارسیان کشف شد.
کد خبر: ۹۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰ 13 September 2015

به گزارش تابناک هرمزگان، مرتضی دهقانی رئیس محیط زیست شهرستان پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: متأسفانه شکارچیان غیر مجاز در مناطق دور دست شهرستان اقدام به ایجاد کمینگاه می‌کنند و پرندگان قیمتی را به دام می‌اندازند.

وی ضمن تشکر از نیروهای مرزبانی مستقر در پاسگاه بوستانو گفت: کمینگاه شکار غیر مجاز توسط نیروهای مرزبانی پارسیان مستقر در روستای بوستانو شناسایی شد که پس از اعلام به این اداره و انجام هماهنگی‌های قضایی و تشکیل تیم مشترک به محل اعزام شدیم.

رئیس اداره محیط زیست پارسیان با اشاره به موارد کشف شده از کمینگاه شکارچیان غیر مجاز خاطرنشان کرد: در این کمینگاه 12 قطعه پرنده شامل 7 قطعه بلبل و 5 قطعه یاکریم کشف شد که شکارچیان از آنها به عنوان طعمه برای به دام انداختن پرندگان شکاری استفاده می‌کردند.

دهقانی در ادامه اضافه کرد: مردم همکاری خوبی با محیط زیست شهرستان دارند و در بسیاری از فعالیت‌های زیست محیطی مشارکت فعال دارند اما تعداد انگشت شمار سودجویان هم می‌توانند حیاط وحش شهرستان را با خطر مواجه کنند.

یادآور می‌شود؛ شکارچیان از پرندگان کوچک برای به دام انداختن پرندگانی مانند شاهین استفاده می‌کنند و پس از آن در بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار