مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش چهار درصدی ولادت در این استان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 02 March 2015

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش چهار درصدی ولادت در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالله مقصودی‌فر در کمیسیون هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان اظهار کرد: نرخ خام موالید از 17.6 درصد به 18.1 درصد رسیده و در استان روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه روند مرگ و میر در استان همدان روند ثابتی دارد، افزود: با پوشش ثبتی 98 درصدی، نرخ مرگ و میر در استان 6 در یک‌هزار است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان خاطرنشان کرد: طی 11 ماه ابتدای امسال میزان ولادت در استان همدان چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار و 919 واقعه ولادت در استان، ثبت شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه یک سوم وقایع ولادت در مرکز استان، صورت می‌گیرد لذا مأموریت ثبت وقایع در شهرستان همدان نسبت به سایر شهرستان‌ها سنگین‌تر است.

مقصودی‌ فر با اشاره به اینکه طی سال جاری 13 هزار و 934 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده، بیان داشت: به طور متوسط در هر شبانه‌روز 41 فوت در استان ثبت شده است.

وی بیشترین علت فوت را مربوط به بیماری قلبی و عروقی بیان کرد و گفت: 3 هزار و 276 مورد فوت ثبت شده، مربوط به بیماران قلبی و عروقی و بیشترین آمار فوت با تعداد 4 هزار و 236 نفر، در گروه سنی 75 سال به بالا بوده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه 98.5 درصد ثبت فوت در فاصله 10 روز به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد: در خصوص ازدواج نیز در هر شبانه روز، 54 واقعه ازدواج در استان همدان ثبت می‌شود، متأسفانه طی 11 ماه ابتدای امسال، روند ازدواج 5.6 درصد کاهش و 3.5 درصد روند طلاق در استان همدان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال 88 تاکنون، روند طلاق با افزایش روبه‌رو بوده، تصریح کرد: استان همدان در واقعه طلاق، رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.

مقصودی‌فر با اشاره به اینکه در همدان از هر پنج ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد، ادامه داد: در شهرهای بزرگ از جمله تهران، البرز و قم به ازای 3.5 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد.

وی بر لزوم افزایش نرخ باروری در کشور و استان تأکید کرد و بیان داشت: جوانان باید فاصله فرزندآوری را از پنج سال به یک سال کاهش دهند تا بتوانند در افزایش نرخ باروری به کشور کمک کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان وضعیت فرهنگ، اقتصاد، سقط جنین و میزان باروری را از مهمترین عوامل موثر در باروری دانست و با بیان اینکه سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است، ادامه داد: نرخ ازدواج در استان همدان 12.4 در یک‌هزار نفر بوده و این رقم در کشور 10 است.

وی افزایش سن ازدواج، خطر سقط جنین و کاهش باروری را از مهمترین تهدیدات دانست و تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت استان از سال 35 تا 90 روند کاهشی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال همدان مهاجرت را مهمترین دلیل کاهش نرخ جمعیت استان دانست و ابراز داشت: رشد جمعیت در استان طی سال‌های 35 تا 90 از 2.5 درصد به 0.64 درصد تنزل پیدا کرده و از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار