مدیرکل حج و زیارت خراسان‌رضوی از اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از زائران استان‌های خراسان شمالی، خراسان‌جنوبی و خراسان رضوی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 12 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مسعود مجردی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در حادثه شب گذشته مسجدالحرام هیچ یک از زائران خراسان رضوی دچار مصدومیت نشدند.

وی افزود: در این حادثه متأسفانه یک زائر ایرانی از استان همدان جان خود را از دست داد و 20 زائر دیگر هم مصدوم شدند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌رضوی به درمان مصدومان این حادثه اشاره کرد و گفت: اکثر زوار ایرانی حادثه دیده به صورت سرپایی مداوا شدند و مواردی هم که نیازمند مداوای بیشتر بودند در بیمارستان نور مکه و پایگاه درمانی کاروان‌های ایرانی زیر مداوا هستند.

مجردی تصریح کرد: درب‌های مسجدالحرام به روی زائران باز شده و هم‌اکنون زوار این مسجد در حال زیارت خانه کعبه هستند.

وی تأکید کرد: پرواز حجاج حج تمتع استان‌های خراسان‌‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی از 15 شهریور ماه آغاز شده و تا 24 شهریور ماه 9 هزار و 331 نفر با پروازهای سعودی 68 کاروان از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت مدینه و جده اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه نیمی از حجاح اعزامی مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند، عنوان کرد: 7 هزار و 521 زائر در قالب 52 کاروان از خراسان رضوی، 644 زائر در قالب 6 کاروان از خراسان شمالی و هزار و 166 زائر در قالب 10 کاروان از خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مجردی گفت: مدت اقامت زائران بیت‌الله الحرام 29 تا 30 روز بوده و زمان بازگشت حجاج هم از 17 تا 25 مهر ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار