مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان از تملک بناهای تاریخی و قدیمی بندرکنگ به منظور حمایت از بخش صنایع‌دستی و گردشگری این بندر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 12 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محسن ضیایی گفت: خانه صنایع‌دستی کنگ یکی از نیازهای تاریخی در بافت قدیم بندرکنگ بوده که با اعتبار 800 میلیون ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی استان از مالک خریداری شده و پس از امضای تفاهم‌نامه، شهرداری کنگ با اعتبار 700 میلیون ریال مرمت کامل و تجهیز آن را به عهده گرفت.
 
وی در ادامه اضافه کرد: این بنای تاریخی و قدیمی طی تفاهم‌نامه‌ای در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا تحت نظارت این اداره کل در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار بگیرد.
 
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های گلابتون‌دوزی، خوس و شک‌بافی، قلاب‌بافی، کِم‌دوزی و ... از برنامه‌ها و فعالیت‌های مستمر در این مکان خواهد بود که زیر نظر کارشناسان و مربیان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی مدیریت خواهند شد.
 
ضیایی در خصوص اهداف شکل‌گیری خانه‌های صنایع‌دستی در بافت‌های قدیمی گفت: هدف از تشکیل خانه‌های صنایع‌دستی ترویج و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید، بستر‌سازی جهت افزایش تولید، ایجاد کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت افراد، کمک به اقتصاد محلی و عرضه تولیدات صنایع‌دستی است.
 
وی همچنین اظهار کرد: خدماتی نظیر مشاوره، بازاریابی، فروش و آموزش به هنرمندان صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های قابل اجرا و از اهداف فعالیت‌های این خانه خواهد بود.
 
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در ادامه تصریح کرد: جهت جلوگیری از تخریب خانه‌های تاریخی، این اداره‌کل اقدام به خریداری منازل در حال تخریب می‌کند تا نسبت به مقاوم‌سازی، مرمت و سپس بهره‌برداری صحیح آنها اقدام شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: تاکنون سه باب خانه تاریخی در بافت تاریخی کنگ خریداری شده است و امیدواریم در سال 94 بتوانیم دو باب منزل دیگر به این میزان اضافه کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار