مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سالانه درآمد مردمی کمیته امداد استان اردبیل 30 میلیارد تومان است که در کنار آن کمک‌ها و حمایت‌های دولتی را نیز در بحث حمایت از خانواده‌های نیازمند به انجام می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 12 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان بخش خورش رستم خلخال اظهار کرد: کمیته امداد در سال‌های اخیر با رویکرد توانمندسازی، ‌اشتغال و خودکفایی خانواده‌‌ها با ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه کاری مختلف ورود پیدا کرده و تلاش بر این است تا در همه این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بتواند مثبت و سازنده اقدام کند.

وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه رویکرد حمایتی صرف و دادن مستمری به عنوان مدنظر و ملاک کار قرار نگرفته است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه توانمندسازی خانواده‌ها انجام شده که قطعا مفید به فایده و موثر خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: در بحث توانمندی خانواده‌های تحت حمایت و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای خانواده‌های نیازمند هیچ محدودیتی وجود ندارد.

زلالی یادآور شد: بیش از یک هزار و 400 خانوار در قالب 2 هزار و 600 نفر تحت حمایت کمیتهی امداد بخش خورش رستم هستند که عمدتاً سالمند می‌باشند.

این مسئول بیان کرد: یک هزار و 70 خانوار از کل خانواد‌ه‌های تحت حمایت را خانواده‌های یک نفره و 334 خانوار از این تعداد را خانواده‌های 3 تا 5 نفره تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ‌تعداد 11 خانوار از خانواده‌های تحت حمایت در این بخش 6 نفره به بالا هستند، گفت: ‌طی سال جاری برای جمعیت تحت حمایت خورش رستم بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال خدمات ارائه شده است.

زلالی با بیان اینکه بر اساس ضریب محرومیتی که از سوی وزارت کشور مشخص شده است بخش خورش رستم با ضریب محرومیت 9 تعیین شده است، عنوان کرد: ‌بر این اساس در بحث تخصیص اعتبار و رسیدگی به محرومان منطقه نگاه خاصی به بخش خورش رستم داریم.

این مسئول یادآور شد: بیش از یک هزار و 345 خانوار خورش رستم مستمری بگیر امداد هستند که در کنار حمایت‌های کمیته‌ امداد کمک خیرین برای حمایت و هدایت خانواده‌ها در جهت رفع نیازمندی‌ها بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته 30 میلیارد تومان درآمد مردمی کمیته‌ امداد بود که بعد از جذب، در کنار اعتبارات دولتی صرف تأمین نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت در سطح استان شد.

زلالی یادآور شد: در سطح استان 3 هزار و 200 خانوار نیازمند احداث سرویس بهداشتی هستند که 130 خانوار از این تعداد مربوط به بخش خورش رستم هستند.

وی با اعلام اینکه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه شده است، گفت: در بحث کار و اشتغالزایی نیز نیازمند حمایت خیرین و نیکوکاران منطقه هستیم که خانواده‌ها را توانمند کرده و آمار خانواده‌های نیازمند را در سطح منطقه به حداقل برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: در بحث اشتغال، طی چند سال اخیر که بحث اشتغال طرح شده است تعداد یک هزار و 78 طرح اشتغالزایی برای خانواده‌های نیازمند منطقه به اجرا درآمده است که در حال حاضر 470 طرح از این تعداد طرح‌های اجرا شده فعال هستند.

زلالی ادامه داد: در حال حاضر بابت تخصیص تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای خانواده‌های نیازمند بخش خورش رستم تعداد 55 پرونده در بانک‌های عامل پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال از سهمیه‌ امداد هستند که نیازمند پیگیری برای پرداخت این تعداد از وام‌ها هستیم.

این مسئول بحث توانمندی خانواده‌ها را محوری‌ترین برنامه‌ کمیته امداد عنوان کرد و افزود:‌ خوشبختانه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد نیازمند‌ی که مستحق دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند می‌توانند بر اساس استعداد و توانایی‌هایی که دارند با دریافت تسهیلات خودکفایی، شغلی برای خود ایجاد کرده و به خوداتکایی دست یابند که در این خصوص هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه‌ سفر به بخش خورش رستم به اتفاق جمعی از همکاران از طرح گلخانه‌ای اجرا شده در روستای دمدل بازدید کرد.

این طرح با اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی ایجاد شده است که سالانه بیش از 6 تن از محصولات خود را به فروش می‌رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار