معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید از روی تدبیر و آگاهی به وضعیت امروز و پایداری نسبی کرونا در استان مرکزی بنگریم و بتوانیم وضعیت سفید را برای فردا رقم بزنیم.
کد خبر: ۹۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 03 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در هفته گذشته نسبت به هفته ابتدایی دی میزان شناسایی موارد مثبت کرونا ۱۵ درصد کاهش داشته و آمار ابتلا از ۴۵۹ نفر به ۳۹۰ نفر رسیده است.
وی اظهار داشت: کاهش آمار ابتلا و متوفیان کرونایی باید برای ما یادآور تلاش ها شبانه روزی و تحمل سختی های بسیار گذشته باشد و با تدبیر و آگاهی و رعایت پروتکل های بهداشتی، امروز بتوانیم وضعیت سفید فردا را رقم بزنیم.
وی تاکید کرد: تعداد موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک با ۱۶ درصد کاهش به ۲۴۵ نفر در هفته گذشته، ساوه با ۲۱ درصد کاهش به ۱۱۶ نفر و خمین با ۳۲ درصد افزایش به ۲۹ نفر رسیده است.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: تعداد موارد سرپایی در دانشگاه های علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین در هفته گذشته به ترتیب ۲۱۸، ۱۰۵ و ۲۹ نفر بوده است.
وی تکمیل کرد: موارد بستری استان با کاهش ۴۶ درصدی از ۷۰ نفر به ۳۸ نفر رسیده است که این آمار در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۴۷ درصد، ساوه ۲۷ درصد و در دانشکده خمین ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۴ تست سریع کرونا تا ۱۱ دی‌ماه جاری در استان انجام شده که ۲۹۶ نفر مثبت ثبت شده است، همچنین شمار افزایش تست سریع کرونا در استان نسبت به هفته گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: ۲۱ مورد فوتی هفته ابتدایی دی، در هفته گذشته به ۲۶ نفر رسیده به طوری که در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۶ درصد، در ساوه و خمین ۱۰۰ درصد رشد به ثبت رسیده است، همچنین سن غالب در ابتلا در شهرستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی اراک و ساوه ۳۰ تا ۳۹ سال و در خمین ۶۰ تا ۶۹ سال بوده و سن غالب متوفیان در اراک و ساوه ۸۰ تا ۸۹ سال و در خمین ۶۰ تا ۶۹ سال می باشد.
وی به اجرا و تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح گامی موثر در کاهش بار بیماری کرونا بوده است که نشانه‌ای از اتحاد همگان می باشد؛ آرزومندیم با اتحاد بیشتر از گذشته بتوانیم به وضعیت سفید فردای استان برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار