بر اساس دستورالعمل‌ ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی و سیاسی تا اطلاع ثانوی در استان قم ممنوع است. در حال حاضر به‌جز گروه شغلی چهارم، هر سه گروه شغلی فعالیت دارند و میزان رعایت‌ها پروتکل‌ها در استان نیز بالاست.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در جلسه ستاد مدیریت بحران، به دستورالعمل وزارت کشور در زمینه ممنوعیت برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در این دستورالعمل به اهمیت برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی از جمله سالگرد شهادت سردار سلیمانی، دهه بصیرت و ایام فاطمیه توجه جدی و تاکید موکد بر برگزاری آیین‌ها در فضای مجازی شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری این آیین‌ها هرچند به‌صورت غیرحضوری باعث اعتلای نظام و تقویت امنیت ملی است، ولی عده‌ای فکر می‌کنند مجموعه وزارت کشور و دولت به دنبال عدم برگزاری مراسم هستند که این قضاوت، بی‌انصافی و بی‌تقوایی است.

وی ادامه داد: در ابلاغیه وزیر کشور به استانداران، در خصوص آیین‌های مذهبی و ملی عدم امکان و در خصوص مراسم سیاسی و اجتماعی ممنوعیت عنوان شده است.

سلیمان‌پور تصریح کرد: برای جلوگیری از بازگشت مجدد شیوع ویروس کرونا، به‌رغم میل باطنی، هرگونه تجمع سیاسی و اجتماعی در وضعیت کنونی ممنوع می‌باشد.

وی گفت: دشمنان مکرر در شبکه‌های بیگانه از وضعیت اقتصادی نامناسب اصناف و کاسبان می‌گویند و از سوی دیگر مدیریت کرونا و عدم تامین واکسن را مورد سوال قرار می‌دهند و همچنین عدم برگزاری مراسم ملی و مذهبی در قم و یا ممنوعیت زیارت صحن حرم حضرت معصومه(س) را مطرح می‌کنند.

وی افزود: دشمنان با این ترفندها دوقطبی سازی بین سلامت و معیشت و سلامت و دین را دنبال می‌کنند و ما در مقابل باید بتوانیم با رعایت دستورالعمل‌ها وضعیت شیوع بیماری را مدیریت کنیم.

معاون استاندار قم ادامه داد: در حال حاضر به‌جز گروه شغلی چهارم، هر سه گروه شغلی فعالیت دارند و میزان رعایت‌ها پروتکل‌ها در استان نیز بالاست و امیدواریم وضعیت به‌جایی برسد که تمام محدودیت‌ها لغو شود.

وی به صدور برگه تردد اشاره و بیان کرد: هدف از طرح اعمال محدودیت و ممنوعیت در حوزه تردد خودروها کاهش تردد بوده است که مردم قم همکاری فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشتند و کاهش چشمگیر میزان تصادفات بین‌شهری و جاده‌ای نشان‌دهنده این همکاری است.

وی با اشاره به بالابودن درخواست مردم برای صدور برگه تردد بین استان‌ها، افزود: از ابتدای طرح محدودیت‌ها تاکنون ۱۵ هزار و ۷۸۹ برگه تردد صادر شده است که به‌طور میانگین روزانه ۵۰۰ برگه بوده است.

سلیمان‌پور اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۲۲۶ برگه جریمه یک‌میلیون تومانی، ۷۴ هزار و ۸۶۱ برگه جریمه ۵۰۰ هزارتومانی و ۱۴ هزار و ۷۲۸ برگه جریمه ۲۰۰ هزارتومانی در استان قم صادر شده است.

وی با بیان این‌که در اطلاع‌رسانی از وضعیت کرونا از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان و فضای مجازی نهایت استفاده را کردیم، افزود: اطلاع‌رسانی‌ها مبتنی بر آگاهی شهروندان از مقررات، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های وضعیت جدید از قرمز به نارنجی و سپس زرد، توسط رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حد نیاز این کار به‌خوبی انجام‌شده است که باید از اصحاب رسانه و خبرنگاران تقدیر و تشکر کنم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار