معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: تست رپید که حاصل زحمات تیم شهید فخری زاده است در قم برای شناسایی زود هنگام مبتلایان به کرونا انجام می شود.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 27 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمد جواد باقریان از رویکرد جدید در انجام تست های کرونا خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از تست« پی سی آر»که در تمام دنیا رایج بود برای تشخیص این بیماری استفاده می شد اما از 18 آذرماه تست جدید و سریعی با نام «راپید» که حاصل فعالیت تیم شهید فخری زاده است به دست ما رسید که با انجام این تست در مدت زمان 20 دقیقه بیماری تشخیص داده می شود.

 وی با بیان اینکه تست «رپید» 70 درصد قدرت تشخیص دارد و الان در تیم های رهگیری طرح شهید سلیمانی مورد بهره برداری قرار می گیرد ، گفت:  اعضای این تیم به منزل افرادی که تست آنان مثبت شده است مراجعه و احوال این بیمار را مورد پایش قرار می دهند و اگر وضعیت آنان بحرانی باشد، پزشک برای معاینه بیمار اعزام می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان  قم با اشاره به چگونگی انجام این تست، بیان کرد: در این تست نمونه ای از حلق و بینی بیمار و افراد درجه یک که با بیمار تعامل داشتند گرفته می شود که این تست در مدت زمان 20دقیقه جواب می دهد.

وی با بیان اینکه در 664 مورد تست انجام شده به این روش 37 مورد تست مثبت شناسایی شده است، اضافه کرد: این نوع تست میزان حساسیت آن پایین تر و میزان جواب دهی آن بالاتر از تست پی سی آر است.

باقریان عنوان کرد: براساس تفکیک رنگ بندی که از سوی مرکز بهداشت برحسب شمار بیماران در هر هفته در محلات مختلف با هماهنگی شهرداری ضد عفونی مناطق پرتردد انجام می شود.

وی اضافه کرد: در 5 هفته گذشته رنگ ها درهر هفته در مناطق تغییر کرده است و برای شهرداری ارسال می شود و کسانی که تست آنان مثبت می شود مورد پوشش این تیم قرار می گیرند و تمرکز اجرای این طرح روی افراد بی بضاعت و مناطق حاشیه ای است.

وی از فعالیت 10 تیم مراقبت در منزل خبر داد و افزود: در اجرای این طرح توجه حداکثری روی افراد در معرض خطر است تا به این بیماری مبتلا نشوند که براساس آمارها بیشترین آسیب دیدگان سالمندان هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: کسانی که تست آنان مثبت می شود تیم رهگیری با آنان تماس گرفته و شماره ای را در اختیار آنان قرار می دهد و در صورت نیاز پزشک بر بالین بیمار اعزام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار