کد خبر: ۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 11 September 2015
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به‌جمعیت بالای معلولان و سالمندان گفت: جامعه هدف ما نیازهای ویژه‌ای دارند که برای تحقق آن‌ها باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نحوی‌نژاد امروز در مراسم پاسداشت از کارشناسان توانبخشی گیلان با اشاره به توجه‌ای که سازمان بهزیستی به این حوزه دارد اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های توانبخشی و تدوین برنامه‌های مدون در این بخش مورد توجه است.

وی با تأکید بر اینکه توانبخشان با جامعه هدفی روبرو هستند که مشکلات زیادی دارند، افزود: ایجاد محیط مشوقی برای معلولان از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه مشکلات حوزه توانبخشی با بصیرت و درایت دنبال می‌شود، گفت: باید در برنامه ششم جایگاه توانبخشی مشخص شود.

نحوی‌نژاد ایجاد تحول در نظام توزیع لوازم کمک درمانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: شرایط را باید طوری رقم بزنیم که معلولان با فناوری روز آشنا شوند و باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه تولید لوازم توانبخشی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به جمعیت بالای معلولان و سالمندان اظهار داشت: جامعه هدف ما نیازهای ویژه‌ای دارند که برای تحقق آن‌ها باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور گفت: 90 هزار بیمار مزمن روانی تحت پوشش ما هستند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه تنها سه درصد از معلولان در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند افزود: 97 درصد از جامعه معلولان ما در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و در این راستا برنامه‌هایی برای حمایت از خانواده‌ها در دستور کار است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه‌های کاری خود را براین بخش متمرکز کرده‌ایم، گفت: بحث جدیدی در کشور آغاز شده است و فاز مطالعاتی آن انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: ماحصل تجربه این طرح مراقبان خانوادگی را به کل کشور ارجاع می‌دهیم و در حال حاضر 5 هزار معلول سالمند به صورت آزمایشی تحت این برنامه هستند و در آذرماه کنگره بین‌المللی این طرح برگزار می‌شود و سال 95، سال نهضت از خانواده است.

نحوی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید به فکر آسایش خانواده‌ها باشیم تصریح کرد: طرح مراقبت موقت را مطرح کرده‌ایم و خانواده‌ها می‌توانند دو ماه از سال از طرح مراقبت موقت استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار