کد خبر: ۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 11 September 2015

مدیرکل زندان‌های گیلان از پاکسازی ساحل دریای خزر از پسماند توسط زندانیان داوطلب برای نخستین بار در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: پاکسازی ساحل دریای خزر توسط زندانیان گیلان

سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بازدید مسئولان کشوری و استانی از زندان‌های گیلان اظهار کرد: اقدام‌های انجام شده در زندان‌های استان مورد توجه مسئولان است.

وی از انعقاد 10 تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی گیلان در حوزه اشتغال، بازپروری و ... زندانیان در استان خبر داد و افزود: مسئول بازپروری زندانیان برای نخستین بار به مدیریت یک روحانی در زندان‌های گیلان مشخص شده و سیاست‌های بازپروری را اجرایی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه زندانیان گیلان برای نخستین بار به صورت داوطلبانه وارد عرصه فعالیت‌های بشردوستانه و محیط زیست شدند، تصریح کرد: تاکنون در سه مرحله پاکسازی ساحل دریای خزر و اطراف شهر رشت از پسماند توسط زندانیان انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های گیلان فعالیت زندانیان در حوزه‌های محیط زیست و ... را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: زندانی محصول مدیریت سوء، عقده‌ها و ... در جامعه است و اجتماع در قبال زندانی باید احساس مسئولیت داشته باشد.

وی توسعه اشتغال زندانیان را از موضوع‌های مهم عنوان کرد و گفت: زندانی پس از آزادی باید بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزایی داشته باشد.

حسینی با اشاره به مدل‌سازی استانی سیاست‌های قوه قضائیه در زندان‌های گیلان، خاطرنشان کرد: شناسایی نخبگان و تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های مختلف زندانبانی حائز اهمیت است.

مدیرکل زندان‌های گیلان خواستار کمک رسانه‌ها در اقدام‌های حمایتی از زندانیان شد و اظهار کرد: بسیاری از زندان‌های استان دارای شرایط فیزیکی مناسب و مساعد نیست و نیاز زندان باید اطلاع‌رسانی شود.

وی به برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی زندانیان اشاره کرد و یادآور شد: زندانی باید بتواند پیوند قطع شده با خانواده و جامعه را احیا کند.

حسینی بر فراهم کردن خدمات فرهنگی، روان‌درمانی و اشتغال‌آموزی در زندان‌ها تاکید کرد و افزود: زندانی هنگامی که وارد جامعه می‌شود باید بتواند خود را با شرایط موجود تطبیق دهد.

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه فصل جدیدی از ارائه خدمات به زندانیان استان آغاز شده است، تصریح کرد: خدمات جدید به زندانیان با زندانبانی جدید ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: در دوره جدید زندانبانی تلاش می‌کنیم زندانیان را به عنوان شهروند معرفی کنیم تا نگاه مردم نسبت به این افراد تلطیف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار