معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سالی که گذشت حدود ۷۰ طرح مصوب در زمینه کرونا به انجام رسید.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 16 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران که به مناسبت روز پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: طرح های فناورانه ای از جمله کیت تشخیص همزمان کرونا و آنفولانزا و کیت تشخیص سریع کرونا، تولید الکل و غیره با کمک پارک علم و فناوری از مهمترین طرح ها و پژوهش ها بوده است.
وی اظهار داشت: سایر مقالات در خصوص تاثیر داروها، روش های پیشگیری و نوین دارویی، طب سنتی و... بوده که این طرح ها نیز مصوب شده و کد اخلاق را اخذ کرده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: راه اندازی کارگاه علم و فناوری، ارتقا تمامی مجلات دانشگاه در اردیبهشت ۹۹، ثبت بیماری های غیرواگیر، قلبی و عروقی، تروما ناشی از تصادفات، سکته های مغزی نشان از پژوهش های زیاد در استان است.
وی ادامه داد: شاخص دانشگاه علوم پزشکی اراک در سامانه وبومتریک که دوبار در سال بررسی می شود از بین ۶۷ دانشگاه کل کشور، در سال ۲۰۱۹ رتبه ۲۶، در اوایل سال ۲۰۲۰ رتبه ۲۴ و در جولای ۲۰۲۰ رتبه ۲۰ را کسب کرده است.
دکتر کمالی افزود: همچنین Hindex به عدد ۶۳ رسیده است که تمامی این پیشرفت ها و ارتقاء رتبه ها نشان از عملکرد قابل قبول دانشگاه در زمینه پژوهش است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک با تبریک هفته و روز پژوهش و تشکر از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت، گفت: شیوع بیماری کرونا، سال سختی را برای پژوهشگران رقم زد چرا که با کاهش شدید منابع مالی، شاهد این بودیم که پژوهشگران مخارج تحقیقات را خودشان متقبل می شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار