فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : تمام تلاش ها برای کنترل بیماری در محدوده تالاب میقان اراک به کار گرفته میشود.
کد خبر: ۹۲۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 13 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی : عباس جودکی افزود: براساس برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظورکنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عملیات مهار و کنترل بیماری درمحدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست.
وی یادآورشد: تا عصر روز گذشته ۱۱۹۲ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع آوری شده است و بصورت اصولی دفن بهداشتی و آهک پاشی شده است .
جودکی با اشاره به وسعت ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان افزود: برای پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع آوری لاشه ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن زار شدن حاشیه تالاب کار برای جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر بسیار دشوار شده است که به همین منظوراز چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکسوراقدام به پایش و جمع آوری لاشه ها شده است .
وی گفت: در تمامی مناطق و زیستگاه‌های طبیعی استان که احتمال شیوع بیماری وجود داشت پایش مداوم و مستمر توسط یگان حفاظت محیط‌زیستی انجام میشود و خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در سایر زیستگاههای استان مشاهده نشده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ، از مردم خواست مردم در صورت مشاهده لاشه ای از پرندگان به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و به محیط زیست یا دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار