معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تاکید به اینکه انجام این طرح نظارت بیشتری را در سازمان‌های متولی امر مربوطه می‌طلبد خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان سال جاری پلاک‌کوبی دام‌های زنده به مرز ۹۰ درصد برسد.
کد خبر: ۹۲۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 10 December 2020
به گزارش فارس از همدان عباس نجفی در چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان همدان که به موضوع اتخاذ سازوکار‌های مناسب در امر پیشگیری از قاچاق آرد، دام و محصولات کشاورزی بیان کرد: شناسایی دلالان، ظرفیت‌سنجی میزان نیاز نانوائی‌ها به آرد و شناسایی نانوائی‌های خانگی نقش مهمی در کاهش پیشگیری از قاچاق و توزیع خارج از شبکه دارد.

وی عنوان کرد: مسئله مبارزه با قاچاق دام در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و پلاک‌کوبی دام‌ها می‌تواند در پیشگیری از قاچاق آن نقش مهمی را ایفا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تاکید به اینکه انجام این طرح نظارت بیشتری را در سازمان‌های متولی امر مربوطه می‌طلبد خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان سال جاری پلاک‌کوبی دام‌های زنده به مرز ۹۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه قاچاق و توزیع خارج از شبکه آراد یارانه‌ای نیز یکی دیگر از معضلاتی است که استان با آن درگیر است گفت: بخشی از علت افزایش توزیع خارج از شبکه آرد سهولت در دسترسی به آن بوده، به همین دلیل نیاز به کار اطلاعاتی عملیاتی دقیقی داریم تا با شناسایی دلالان، ظرفیت‌سنجی میزان نیاز نانوائی‌ها به آرد و همچنین شناسایی نانوائی‌های خانگی بر فرآیند توزیع آرد به طور کامل نظارت شود.

نجفی بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند موضوع مواد ۵ و ۶ را یکی از راه‌های پیشگیری و کشف جرایم دانست و گفت: در طراحی، ایجاد و برنامه نویسی این سامانه‌های هوشمند هزینه سنگینی صرف شده است، اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از ظرفیت این سامانه‌ها استفاده مطلوبی نمی‌برند.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت موضوع پیشگیری از قاچاق در استان سالهاست مطرح می‌شودد و تمام دستگاه‌ها تمام قد باید پای کار بیایند بیان کرد: دستگاه قضایی از باب ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها با یکدیگر در این مسئله ورود پیدا کرده که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در انجام مصوبات کارگروه جدیت و همت داشته باشند و با تعامل و حسن نظر تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز اظهار کرد: در جلسات گذشته این کارگروه به موضوعاتی همچون پیشگیری از قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی، عرضه خارج از شبکه واکسن آنفولانزا، پیشگیری از قاچاق و احتکارکالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم تاکید شده است.

حسین عسگری بیان کرد: نشست‌های تخصصی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز با رویکرد بررسی نحوه به کارگیری مناسب از سامانه‌های هوشمند موضوع مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساماندهی کارت‌های بازرگانی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه‌ها باید به نحوی باشد تا شاهد تحقق اهداف عینی و کاهش جرائم مرتبط با حوزه قاچاق کالا و ارز باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار