کد خبر: ۹۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 09 September 2015
مسئول کار گروه کمیته بانوان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان گفت: دومین همایش بزرگ کوه‌پیمایی بانوان گیلان برگزار می‌شود.

نازیلا نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: سیاست کلان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان کوه‌پیمایی خانوادگی و استفاده آحاد جامعه از طبیعت با رویکرد حفظ محیط زیست و آشنایی عموم مردم با این ورزش است.

وی گفت: البته به شرطی که این کوهنوردی استمرار داشته باشد و در یک برهه زمانی خاص نباشد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به سمتی پیش رود که حضور در طبیعت و استفاده از مواهب محیط زیست کوهستانی به خواست عمومی و هفتگی تبدیل و به تبع آن جامعه از سلامت جسمانی و روانی بیشتری برخوردار شود.

 مسئول کار گروه کمیته بانوان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان بیان کرد: حضور طیف سنی افراد مختلف در کوهستان و عمیق شدن دوستی‌ها در کوهستان در بعد مباحث اجتماعی می‌تواند باعث آرامش روانی جامعه شود و از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق جلوگیری کند.

نیازمند بیان کرد: گسترش گروه‌های محلات به‌عنوان زیر مجموعه هیئت جهت پیشبرد هدف سلامت جسمانی و روانی جامعه از دیگر سیاست‌های هیئت است چرا که این ورزش در فصول بهار تا پاییز یک ورزش کاملا خانوادگی است که می‌تواند از امراضی نظیر چاقی،‌ دیابت و مشکلات عروقی جلوگیری کند.

وی افزود: استعدادیابی برای صعودهای فنی و بلند، ارتقای سطح آموزش گروه‌های استان و امداد و نجات در کوهستان و نیز بخش قهرمانی این ورزش که سنگ نوردی داخل سالن است سیاست بخش تخصصی هیئت را شکل می‌دهدبه طور نمونه کمیته جهانی المپیک برای حضور این رشته در المپیک 2020 در حال رایزنی با کشورهای مختلف جهان است.

وی افزود: در راستای این سیاست‌ها و بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین پیمایش خانوادگی با حضور دو هزار نفر در منطقه کوهستانی سراوان دومین همایش بزرگ کوه‌پیمایی این بار ویژه بانوان که نقش بزرگی در تربیت افراد خانواده به‌عنوان مبنای جامعه بر عهده دارند.

نیازمند گفت: روز جمعه بیست شهریور، ساعت 7 صبح از ورزشگاه عضدی با ایاب و ذهاب رایگان در مسیر لاکان به چماچا پارک برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام تا 94/18/6 است، که ضمن کمک به سلامت جامعه و ارائه مباحث آموزشی، جهت ایجاد انگیزه لوازم ورزشی نیز بین شرکت کنندگان قرعه کشی و اهدا خواهد شد.

وی مطرح کرد: برای اجرای این برنامه تا کنون جلسات مشترک با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری، فرمانداری، شهرداران مناطق شهر رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شده است و از هیئت‌های ورزشی نیز برای حضور با شکوه بانوان در این برنامه دعوت شده است.

به گزارش تسنیم، این همایش توسط کارگروه بانوان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با حمایت شهرداری کلانشهر رشت با محوریت سرای محلات و با عنوان بانوان، ورزش، محیط زیست، کوهستان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار