مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر خبر داد
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اهتمام ویژه این شرکت در راستای توسعه گازرسانی به صنایع، از گازدار شدن قریب به 100 واحد عمده و شهرک صنعتی در اقصی نقاط استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 09 September 2015
غلام عباس حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از گازرسانی به واحدهای صنعتی بوشهر اظهار داشت: گازرسانی به صنایع یکی از وظایف و اولویت‌های اصلی این شرکت است که با توجه به صنعتی بودن استان و وجود تأسیسات عظیم صنعتی در منطقه، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: شرکت گاز استان بوشهر با فروش سالانه 12 هزار میلیارد مترمکعب گاز، در ردیف استان‌های نخست کشور از نظر فروش گاز به شمار می‌آید که از این میزان، 98 درصد آن متعلق به واحدهای صنعتی استان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با هدف گسترش انرژی پاک و ارزان‌ قیمت گاز در بخش صنعت، گازرسانی به 10 واحد عمده صنعتی جدید در استان همزمان با هفته دولت آغاز و یا افتتاح شد.

حسینی در ارتباط با جزییات طرح‌های مذکور بیان داشت: گازرسانی به کارخانه پتروشیمی متانول کاوه و نیز کارخانه سیراف انرژی در شهرستان دیر به روش فاینانس (pcf) با اعتبار 123 میلیارد ریال طی هفته دولت آغاز شد که این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی استان در بخش صنعتی به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت: گازرسانی به دو ایستگاه CNG در شهرهای دیلم و بوشهر نیز بااعتبار 6 میلیارد ریال در این هفته به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: گازرسانی به کارخانه سیمان مند دشتی از جمله دیگر طرح‌های مهم شرکت گاز استان بوشهر است که در سال‌جاری و در هفته دولت با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان داشت: به‌منظور گازرسانی به این واحد صنعتی، 20 کیلومتر خط فولادی و نیز یک ایستگاه CGS با ظرفیت 30 هزار مترمکعب اجرا می‌شود.

حسینی در خاتمه اظهار داشت: گازرسانی به صنایع از طریق جایگزینی گاز طبیعی با دیگر حامل‌های انرژی، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب کاهش آلایندگی و کمک به بهبود محیط‌زیست می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار