کد خبر: ۹۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 09 September 2015
مدیرکل زندان‌های گیلان از پیگیری کاهش جمعیت کیفری زندانیان در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: کاهش جمعیت کیفری زندانیان در گیلان

سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش رسانه در پیشبرد اهداف تشکیلات اداری اظهار کرد: رسانه می‌تواند افکار عمومی را هدایت کرده و خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها را اطلاع‌رسانی کند.

وی افکار عمومی را ضامن بسیاری از هنجارها و قوانین بین‌المللی عنوان کرد و افزود: تنظیم، هدایت و مدیریت افکار عمومی توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و با بهره‌مندی از خرد جمعی باید بتوانیم از این قابلیت بزرگ بهتر استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه کاستی‌هایی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه با تذکر مطالبات و خواسته مردم می‌توانند موارد را انتقال دهند و این امر در راستای چابک‌سازی، اصلاح و تحقق آرمان‌های اداری و اللهی تاثیرگذار است.

مدیرکل زندان‌های گیلان، مسئولیت زندان‌بانی را خطیر خواند و بیان کرد: افرادی که به عنوان متهم و مجرم آزادی آنها به طور موقت و دائم سلب می‌شود با دو هدف است.

وی حاکم شدن نظم، امنیت، آرامش و آسایش در جامعه را از مسئولیت‌های زندان‌بانی عنوان کرد و گفت: زندان‌بانان با بسترسازی ارائه خدمات در جامعه زندان با نگه‌داری محکومان و مجرمان به طور مستقیم نقش دارند.

حسینی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت مجرم و متهم از اهداف بزرگ زندان‌بانی است، خاطرنشان کرد: مدیریت برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی مددجویان در زندان حائز اهمیت است.

مدیرکل زندان‌های گیلان بر پیوند قطع شده زندانی با خانواده و جامعه تاکید کرد و یادآور شد: زندانی روزی به جامعه بر می‌گردد و باید خدمات فرهنگی، روان‌درمانی و اشتغال‌آموزی در زندان‌ها فراهم شود تا مددجو خود را برای ورود به اجتماع تطبیق دهد.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌های گیلان دارای عقب‌ماندگی‌هایی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود با بهره‌مندی از خدمات تمام دستگاه‌ها مجرمی که محصول جامعه است با استفاده از امکانات موجود بتواند بازاجتماعی شود.

حسینی از ارائه خدمات و زندان‌بانی جدید در دوره جدید اداره کل زندان‌های گیلان خبر داد و افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان در زندان‌های استان را پیگیری می‌کنیم و برای تحقق این امر برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه تلاش شده حقایق زندان به مردم و مسئولان گفته شود، بیان کرد: موضوع مذکور در راستای کمک به تمام زندانیان است.

وی معرفی زندانیان به عنوان شهروند را از برنامه‌های دوره جدید زندان‌های گیلان عنوان کرد و گفت: نگاه مردم نسبت به زندانی باید تلطیف شود.

حسینی با بیان اینکه خانواده زندانیان با زندانی شدن فرد در معرض آسیب قرار می‌گیرند، تصریح کرد: موضوعی که مربوط به یک نفر است نباید به خانواده منتقل شده و خانواده تنبیه شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و یادآور شد: بسیج همگانی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها را با بومی‌سازی می‌توانیم در گیلان اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: زندان با توجه به اینکه محدودیت است اما محرومیت از حقوق شهروندی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار