مدیرکل بنیاد مرکزی گفت:با توجه به ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران،تمام دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید ۲۵ درصد از استخدام‌ها را به ایثارگران تخصیص دهند.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 10 November 2020

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر در نشست تخصصی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: خدمت به ایثارگران یک وظیفه ملی و عقیدتی و ایمانی است و همان‌گونه که ایثارگران معزز در فکر ما دارای اولویت هستند در عمل نیز این‌گونه است.

انصاری فر یادآورشد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده باید جهادی وارد عمل شوند.
وی تأکید کرد: گنجاندن واژه «جهش» در نام سال جدید به این معناست که روال معمول و متعارف جاری آن‌طور که باید پاسخگوی نیازها نبوده بنابراین باید نگرش فعلی تغییر کند و این تغییر و جهش نیازمند فراهم کردن لوازم‌، زیرساخت‌ها و همچنین تغییر تفکر است.
انصاری فربا اشاره به خلاق نبودن دانش‌آموختگانی که فقط به دنبال پشت‌میزنشینی هستند، گفت: طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران به‌وسیله پرداخت وام و تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق منابع داخلی بانک عامل طرف قرارداد، پرداخت یارانه سود و کارمزد به طرح‌های اشتغال‌زا، فعالیت در حوزه کسب‌وکار خرد و مشاغل خانگی اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص اهداف این تفاهم‌نامه اظهارداشت: کمک به تأمین اشتغال ایثارگران، کمک به اشتغال پایدار شاغلین کسب‌وکارها و تلاش برای ساماندهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و رشد اقتصادی کشور است.
انصاری فر افزود: تمامی مسئولان موظف‌اند نسبت به رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر با اولویت در برنامه‌های خود با جدیت نسبت به انجام امور اقدام کنند.
انصاری فر تأکید کرد: اگر به وظایف اخلاقی و سازمانی خودمان عمل کنیم درواقع با آرمان‌های شهدا عمل کرده‌ایم زیرا خدمت به‌نظام و مردم از خواسته‌های شهدا است.
وی ازهمدلی و همراهی مسئولین استان و حمایت کردن از ایثارگران تقدیر و تأکید کرد: حل مشکلات اشتغال ایثارگران، راهگشای بسیاری از موانع خواهد بود و این مهم در سازمان‌های مختلف پیگیری می‌شود و باید تلاش کرد تا این دغدغه خانواده شهدا و ایثارگران به نحو احسن رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار