رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: شهرهای مبدأ سفر نسبت به شهرها و مناطق مقصد بیشتر در معرض خطر شیوع بیماری کرونا هستند.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، باقر محمودی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در روزهای اخیر کمی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که یک روند کاهش بیماری در استان وجود دارد و اکنون در وضعیت قرمز هستیم اگرچه با وضعیت زرد فاصله زیاد است.

وی با اشاره به هشدار به مردم در وضعیت قرمز گفت: مردم باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند. مسافرت به مناطق پرخطر و فوق قرمز برای استان می‌تواند خطرناک باشد و روند کاهش شیوع بیماری را به روند افزایشی تبدیل می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم عنوان کرد: شهر مبدأ کسانی که به مسافرت می‌روند بیشتر در معرض خطر است تا شهرها و مناطقی که به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند بنابراین اگر مسافرت‌ها به استان‌های دیگر افزایش پیدا کند می‌تواند این خطر را داشته باشد که این روند کاهشی متوقف شود و حتی روند افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اخیرا بیشتر انتقال‌ بیماری در سطح خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: در جمع‌های خانوادگی و فامیلی زمانی که یک فرد مبتلا شد؛ دیگران را نیز درگیر بیماری می‌کند بنابراین توصیه اکید می‌شود که در محیط خانواده پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر هر فرد یک مکان خاص برای استراحت، نشستن و نماز خواندن برای خود داشته باشد؛ سبب می‌شود که انتقال ویروس بین افراد کمتر اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها توصیه می‌شود، گفت: از برگزاری میهمانی و دورهمی‌ها باید در این روزها خودداری شود زیرا سبب می‌شود شیوع و انتقال بیماری بیشتر صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم تصریح کرد: تنها برای یک سوم ظرفیت تالارها و رستوران‌ها اجازه فعالیت داده شده ولی حتی الامکان مردم نباید به این مراکز مراجعه داشته باشند تا زنجیره انتقال قطع شود و وضعیت قرمز کاهش پیدا کند و به کمترین مقدار برسد.

وی با اشاره به پلمب صنوف و مراکز متخلف گفت: نظارت بر فروشگاه‌ها و ادارات مختلف از سوی مرکز بهداشت صورت می‌گیرد و به مراکز متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود و در صورت رعایت نکردن تذکرات پلمب می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار