کد خبر: ۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 08 September 2015

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط منطقه ای، بین المللی و ارزش های اسلامی باید همراه با تاب آوری باشد.

به گزارش ایرنا، احمد بیگدلی روز سه شنبه در دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان البرز درمرکز تربیت مربی کرج، افزود: این تاب آوری متکی بر نیروی انسانی، سرمایه داخلی و فناوری بین المللی است.

وی ادامه داد: اقتصاد متمرکز بر نیروی انسانی نیز تعاونی است که دراین بحث باید گفت اقتصادی مقاومتی است که سهم تعاونی درآن 25 درصد باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم بصورت گسترده در اقتصاد مشارکت نداشته باشند، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یابد، گفت: نه اقتصاد دولتی و متمرکز و نه اقتصاد فقرگرا کارساز است بلکه اقتصاد باید با مشارکت مردمی همراه شود.

بیگدلی گفت: درکشور هرجا که دولت نیاز به جلب مشارکت آحاد مردم در تعاونی ها داشته آنها همراه بوده اند و ما اگر مجری سیاست های دولتی باشیم، نقطه مثبت برای ما خواهد بود و درغیراین صورت برای تعاونی ها آسیب به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: تمام سیاست های مسکن مبتنی بر وجود زیر ساخت ها، نهادهای مالی خرد و انجمن های مردم گرا است و هیچ سیاست مسکنی بدون وجود تشکل های مردمی اجرایی نمی شود.

بیگدلی اضافه کرد: همین سیاست وقتی می خواهد اجرایی شود، اگر درست تنظیم نشده و به اجرا در نیاید، برای تعاونی ها و جامعه مشکل زا شود.

وی یادآورشد: اکنون بخش اعظم حوزه کشاورزی در قالب تعاونی است و در بخش مسکن هم بر اساس گزارش مرکز آمار ،20 درصد ساخت وساز مسکن شهرها با تعاونی ها است .

مدیرکل تعاونی توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: 15 درصد توزیع کشور تعاونی های مصرف است، یعنی 15 درصد از نهاده ها و موسسات خرده فروشی که درسبد کالا انجام می شود، مربوط به این بحث است.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی های مختلفی در حوزه های دانش بنیان و توسعه عمران شهرها فعالیت دارند که باید از این ظرفیت ها بهره کافی را برد، گفت: تعاونی ها موسسات اقتصادی با اهداف اجتماعی هستند که باید اهتمام لازم را به ارزش های اخلاقی داشته باشند. رفع تعارضات اجتماعی هم یکی از راه هایی است که به این بحث کمک می کند و امروز شاهد آن هستیم که سهم تعاون در دنیا روز به روز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: از بعد جهانی نیز شرایط مطلوبی برای بخش تعاون وجود دارد و دراین بین اقتصاد مقاومتی را نیز باید مد نظر داشت که از دیدگاه اقتصاددانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دراین آیین از شماری از تعاونگران برتر استان البرز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار