مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:
نوروز آوردگاه گردشگری است و در این فرصت هرگونه رفتار می تواند موجب جذب یا دفع گردشگر شود؛ لذا الگوهای رفتاری میهمانان و میزبانان باید در جذب گردشگر مفید باشد.
کد خبر: ۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳ 01 March 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: نظارت بر اماکن اقامتی و توجه به فرهنگ میزبانی به عنوان حلقه واسط گردشگر و مقصد گردشگری از الویت های برنامه های نوروزی این اداره کل است.

رضا علیزاده افزود: شعار نوروز امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوروز متفاوت با خدمات متنوع گردشگری است؛ و باید با همت و تلاش همه نهادها و بخش ها، به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

وی اظهار کرد: نوروز آوردگاه گردشگری است و در این فرصت هرگونه رفتار می تواند موجب جذب یا دفع گردشگر شود؛ لذا الگوهای رفتاری میهمانان و میزبانان باید در جذب گردشگر مفید باشد.

وی ادامه داد: از این رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه ای برای عوامل موثر در سفر و متخصصان امر گردشگری کرده است.

علیزاده، خواستار توجه ویژه عوامل موثر در سفر به امر رضایتمندی مسافران و آثار مثبت در خاطر آنان شد و بیان کرد: موارد یادشده باید در همه ایام سال مورد توجه قرار گیرد تا به رونق اقتصادی استان منجر شود.

وی، به هماهنگی های صورت گرفته از سوی این اداره کل با سایر دستگاه های اجرایی استان در خصوص نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی، نظارت بر بازار، رفع مشکلات ترافیکی و نیز ایجاد امنیت برای مسافران اشاره کرد و افزود: می بایست سطح ارایه خدمات گردشگری در گیلان از ملی به بین المللی تغییر، تا تردد و ماندگاری گردشگران افزایش یابد.

وی عنوان کرد: بیش از 35میلیون گردشگر در استان ، تازه ترین رقم گردشگرانی است که گیلان را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند؛ و می بایست تلاش کرد با تاکید بر فرهنگ گردشگری و میزبانی بر کیفیت ارایه خدمات و در پی آن بر شمار گردشگران استان افزوده شود.

علیزاده بیان کرد: توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلاتی است که امروز در اثر کاهش قیمت نفت و تحریم ها بوجود آمده و همینطور تا حد بسیاری حلال مشکل بیکاری در جامعه خواهد بود. 

74 هتل،21 هتل آپارتمان ، 66 مجتمع گردشگری ، 47مهمانپذیر ،786 منزل استیجاری ،202 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار