۲۰۰ آبدار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم پرداخت ۶ ماهه حقوق و همچنین عدم پرداخت اضافه کاری و .... انتقاد دارند.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱ 01 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، در سال‌های اخیر 200 آبدار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستمر نسبت به بی توجهی به مشکلات صنفی خود معترض بوده و بارها در جلوی استانداری برای دفاع از حق و حقوق خود تجمع کرده‌اند.

یکی از آبداران از عدم پرداخت حقوق 6 ماهه ابراز گلایه می‌کند و می‌گوید: با توجه به قرار گرفتن ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق خطرناک و احتمال مسمومیت و ...، هیچ گونه قرارداد نگهبانی با نیروها در شب ندارند و قرارداد نگهبان به عنوان آبدار و روزانه منعقعد می‌شود.

وی عنوان کرد: قرارداد آبداران طبق قانون اداره کار منعقد نشده و هیچ‌گونه جمعه‌کاری، اضافه‌کاری، تعطیل‌کاری و....در قرارداد پیش بینی نشده که این یعنی خدمات آبرسانی به روستاها در روزهای تعطیل برای مدیران آب و فاضلاب اهمیتی ندارد.

این آبدار خواستار حذف قرارداد شرکت‌های خدمات رسان و انعقاد قرارداد مستقیم با آبداران شد و افزود: هر وقت آبداری از طریق اداره کار برای حق و حقوق پیگیر می‌شود یک نفر از شرکت آب و فاضلاب به عنوان نماینده کارفرما از پیمانکار دفاع می‌کند و حق آبدار پایمال می‌شود.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب روستایی و شهری ادغام شده اما حقوق و مزایای شهری و روستای مساوی نیست، ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ شهر توسط 3 نگهبان با قراداد نگهبانی، با پرداخت تمام مطالبات طبق قانون کار، از جمله شب کاری، تعطیل کاری، حق مرخصی، ایاب و ذهاب و هزینه غذا و.... پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: نگهبان ایستگاه‌های پمپاژ روستایی با یک نفر در شبانه روز و فقط حقوق پایه کار می کنند و هر 7 الی 8ماه یک بار قرارداد می بندند و قرارداد هم روزانه است و در آن خبری از جمعه کاری، تعطیل کاری، اضافه کاری نیست و جالب‌تر اینکه نگهبان ایستگاه پمپاژ با قراداد آبداری مشغول به کار است.

فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارداد پیمانکار آبداران مشکل داشت که این هفته بیمه آنان برطرف می‌شود و تا 15 آبان‌ماه مشکل پرداخت حقوقشان هم برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار