فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" استان فارس توصيه هاي كاربردي و راهبردي خود را با موضوع پيشگيري از سرقت منزل اعلام كرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 08 September 2015
تابناک فارس به نقل از پايگاه خبري پليس: سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" گفت : توجه شهروندان به هشدارهاي پليسي مي تواند زمينه ارتكاب جرم را از فرصت طلبان و سارقان بگيرد و شهروندان توصيه هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت منزل را رعايت كنند.

سرهنگ "انصاري" اولين و مهمترين کار در زمان خريد يا اجاره منزل جديد را تعويض کليه قفل هاي ورودي عنوان كرد و اظهار کرد : چنانچه شهروندان قصد خروج از منزل را دارند؛ حتما نسبت به قفل نمودن کليه درب ها با قفل هاي محکم اقدام كنند ، هر چند اين ترک منزل چند ساعت بيشتر نباشد.

وي خطاب به شهروندان افزود : اشياء گران قيمت بلااستفاده و وجوه نقدي خود را حتماً در داخل گاوصندوق نگهداري کرده و در صورت امکان از سيستم هاي ضد سرقت و دوربين هاي مداربسته در ورودي منزل استفاده شود.

اين مقام ارشد انتظامي به شهروندان توصيه كرد : با بررسي وضعيت ساختمان منزل، راه هايي که احتمال ورود افراد سارق در آن وجود دارد را مسدود كنيد و در صورتي که قصد مسافرت داريد، حتماً اين موضوع را با يکي از نزديکان خود در ميان گذاشته و از او بخواهيد به صورت مستمر از منزل شما سرکشي كند.

به گفته سرهنگ "انصاري" ، ‌آگاه شدن همسايگان مورد اعتماد از زمان مسافرت يكديگر ، باعث مي شود که هوشيارتر از قبل به اتفاقات اطراف حساسيت نشان دهند.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" اظهار کرد: بكارگيري اين توصيه ها توسط شهروندان موجب افزايش توانمندي و آگاهي در تحقق پيشگيري خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
الان دیگه تقریبا همه میدونند که درب ضد سرقت یک عنوان متقلبانه است که برای دربهایی که با ماهیت فلزی و قفلهای چندین زبانه در بازار عرضه میشوند استفاده میشه که سارقین به راحتی عین دربهای چوبی بازش میکنند

و همچنین همه میدونن که دوربین و دزدگیر نمیتونن از ورود سارقین حرفه ای پیشگیری کنند

تنها روش پیشگیری از سرقت منازلی که راهی بجز درب ورودی ندارند، نصب حفاظ ضد دیلم یا درب ضد دیلم هستش که نه تنها قابلیت دیلم زنی در طراحی و ساختش غیر ممکن شده بلکه قفلی هم روی اون وجود نداره که سارقین بتونن باز یا تخریبش کنند

برای منازلی که راههای ورود دیگری از جمله بالکن، پنجره، کانال کولر و دودکش شومینه دارند حفاظ فلزی که از داخل نصب شده باشه و فاصله بین اتصالاتش به نوعی باشه که با استفاده از جک قابلیت از هم باز شدن را نداشته باشه و همچنین به نوعی این فاصله ها که در آهنگری به گل معروفه جوش داده شده بانشد که در مقابل فشار جک از جای جوش نشکنن میتونه تا اندازه ای از انگیزه سارق برای ورود پیشگیری کنه و اگر هم سارق قصد ورود به ر قیمتی را داشته باشه راهی براش حز برین حفاظ نخواهد موند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار