مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر:
مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: تولید چوب از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر از برنامه‎‌های مهم استان است که برای تحقق این مهم در مرحله نخست ۸۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 08 September 2015
هوشنگ شریفی با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌خیزداری در استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به فقیر شدن منابع زیرزمینی استان بوشهر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در اولویت برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی این استان قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان جم گفت: دشت‌های این شهرستان به سبب برداشت بی رویه آب اکنون ممنوعه شده به‌گونه‌ای که امکان برداشت آب از چاه‌های دشت جم و ریز وجود ندارد و این مهم طرح‌های کشاورزی را به مخاطره انداخته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه جم با مشارکت وزارت نفت تصریح کرد: اکنون این طرح اجرایی شده و تاکنون از 200 میلیارد ریال اعتبار مصوب امسال 50 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شریفی با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری سبب تقویت سفره‌های زیرزمینی می‌شود بیان کرد: با توجه به اینکه تنها راه گذر از بحران کم‌آبی تقویت سفره‌های زیرزمینی و برداشت آب براساس سهیمه تعیین شده است اجرای طرح‌های آبخیزداری سبب تقویت سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح تولید چوب از جنگل‌کاری در حاشیه طرح تصفیه فاضلاب بوشهر افزود: برای اجرای طرح تولید چوب 2 هزار هکتار زمین ملی پیشنهاد شده است که تاکنون با 80 هکتارآن موافقت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح یاد شده با استفاده از پساب فاضلاب اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ضمن اینکه پساب فاضلاب برای بهره‌‎وری مناسب از آن استفاده می‌شود زمینه توسعه فضای سبز، اشتغال و توسعه فضای کسب وکار فراهم می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار