معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ؛
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۶۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع طی ۲،۵ سال گذشته به سرانه فضاهای آموزشی این استان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 14 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۷۵ مدرسه و فضای آموزشی در سطح شهرها و روستاهای این استان احداث شده که در مجموع ۲۲۴ کلاس درس به سرانه آموزشی استان اضافه کرده است.

وی افزود: یک هزار و ۲۸۱ کلاس درس استان ایلام نیز در طول ۳۰ ماه گذشته به سیستم های سرمایشی و گرمایشی تجهیز شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: ۲۲۴ کلاس درس نیز به منظور استفاده هرچه بیشتر دانش آموزان از فناوری های نوین هوشمندسازی شده است.

کرمی ورزش را از مهم ترین راهکارها برای ارتقا نشاط و شادی در میان دانش آموزان برشمرد و تاکید کرد: ۱۶ فضای ورزشی نیز در طول ۳۰ ماه گذشته در سطح مدارس استان ایلام ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ۹۰۰ میلیارد ریال طی ۲،۵ سال گذشته برای احداث و تجهیز مدارس در استان ایلام هزینه شده که ۵۳۰ میلیارد ریال از این مقدار از طریق خیرین تامین شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل طرح جامع و تفصیلی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: طرح جامع چهار شهر در مدت یاد شده تهیه و تصویب شده و فرآیند انجام آن در پنج شهر دیگر نیز در دست اقدام است، ضمن اینکه طرح جامع شهر ایلام نیز برای بازنگری به تصویب رسیده است.

کرمی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در طول ۳۰ ماه گذشته در این استان با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال تکمیل و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی به تسهیلات پرداختی به منظور احیا ، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی استان اشاره کرد و ادامه داد: طی مدت یاد شده یک هزار واحد مسکونی در قالب ۱۱۱ قطعه و به مساحت ۱۶ هکتار نوسازی شده است.

معاون استاندار ایلام همچنین احداث ۱۸ هزار مترمربع ساختمان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های دولت در استان ایلام در حوزه مسکن عنوان کرد.

استان ایلام با مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۸ کیلومترمربع دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است و بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار