کد خبر: ۹۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 07 September 2015

مدیرکل اداره انتقال خون البرز گفت: افتتاح سردخانه ۴۰- در البرز ظرفیت نگهداری پلاسما در استان را دو برابر افزایش داده است.

سید حسن حسینی در گفتگو با مهر اظهار کرد: با وجود محدودیت منابع مالی اداره کل انتقال خون استان، با تلاش و فعالیت پرسنل و افزایش ۱۱درصدی اهدای خون در پنج ماهه نخست سال مشکل کمبود خون در استان وجود ندارد.

حسینی در ادامه گفت: آمار مراجعه اهداکنندگان خون در ۵ ماهه نخست سال در البرز بیش از ۳۳ هزار نفر است این افراد به مراکز ثابت و سیار انتقال خون در استان مراجعه کرده اند از این میزان بیش از ۲۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و حدود ۱۰ هزار نفر از این مراجعان، اهدا کنندگان مستمر استان هستند.

وی گفت: با توجه به افتتاح سردخانه ۴۰- که ظرفیت نگهداری پلاسما در استان را دو برابر افزایش داده، در مصرف انرژی صرفه جویی بدنبال داشته و در آینده ای نزدیک اداره انتقال خون به وضعیت مطلوبتری خواهد رسید.

مدیرکل اداره انتقال خون البرز در پایان با معرفی ۴ پایگاه ثابت انتقال خون در استان که عبارتند از پایگاه مرکزی واقع در چهارراه گلزار غربی، پایگاه میدان توحید کرج، پایگاه میدان آزادگان، و پایگاه فردیس، افزود: اکیپ سیار انتقال خون نیز در سطح استان فعالیت دارد و در صورت درخواست و هماهنگی ارگان ها یا نهادهای مختلف در آن مکان مستقر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار