مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تشابه و تفاوت های دو ویروس آنفولانزا و کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 10 October 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد : هم پوشانی علائم آنفولانزا و کرونا بسیار زیاد است. در هر دو بیماری ممکن است تب، سرفه و درد قفسه سینه و همچنین درد بدن وجود داشته باشد اما یکسری از علائم مختص یکی از این بیماری هاستمثلا اگر تب، سرفه و تنگی نفس همراه با کاهش حس بویایی و چشایی باشد بیماری کرونا است چون در بیماری آنفولانزا اصلا کاهش حس بویایی و چشایی نداریم.


وی افزود: اگر بیمار همین علائم را با اسهال و یا با تغییرات پوستی مثل کهیر تجربه کند به کرونا مبتلاست. در بیماری آنفولانزا تب بسیار بالاست و گاهی تا 40 درجه سانتیگراد به صورت ناگهانی بروز می کند به طوری که ساعت و دقیقه اش قابل یادآوری است و این نشان دهنده ابتلا به بیماری آنفولانزاست در حالی که در بیماری کرونا تب به تدریج افزایش می یابد.


فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: بیماری آنفولانزا ممکن است 2 تا 5 یا نهایتا 7 روز به طول انجامد اما بیماری کرونا در فرم های شدیدتر گاها تا 14 روز نیز به طول می انجامد. تب خیلی بالا به صورت ناگهانی همراه با بدن درد خیلی بالا نشانه های آنفولانزا و در کرونا علائمِ همراه بیشتر برای تشخیص به ما کمک می کند.


مردانی تاکید کرد: در بیماری کرونا معمولا یکی از اعضای خانواده مبتلا بوده و شما از سابقه ی تماس فرد بیمار با سالم می توانید حدس بزنید که فرد دچار ویروس کرونا شده است. راه جلوگیری از ابتلا به هر دو بیماری یکی است استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها یا عدم شرکت در مجامع عمومی شما را از ابتلا به هر دو بیماری مصون نگاه می دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار