وعده‌ای که بالاخره محقق شد
استان البرز که تا سال های قبل به عنوان شش تنفسی تهران شناخته می شد، این روزها گرفتار آلاینده های جوی و گرد و غبار شدید بوده و به عنوان یکی از آلوده ترین مناطق کشور مطرح شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 07 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: آلودگی هوا  و اطلاع رسانی درباره میزان آلاینده های جوی، همواره موضوع مورد اختلاف دستگاه های مختلف و همچنین مردم ومسئولان بوده است.
استان البرز که تا سال های قبل به عنوان شش تنفسی تهران شناخته می شد، این روزها گرفتار آلاینده های جوی و گرد و غبار شدید بوده و به عنوان یکی از آلوده ترین مناطق کشور تبدیل شده است.
این در حالی است که تاکنون میزان آلودگی هوا به طور صریح و شفاف به اطلاع مردم نرسیده است.
حال امروز تفاهمنامه ای میان شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست استان البرز منعقد شده که بر اساس آن ایستگاه های نمایشگر آلودگی هوا در سطح شهرستان کرج نصب و فعال خواهد شد.
علی ترکاشوند شهردار کرج ظهر امروز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه طی سخنانی اظهار کرد: با این تفاهم‌نامه فصل جدیدی در وظایف شهرداری ایجاد می‌شود.
وی این نشست را به منظور کاستن از مشکلات زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا مهم ارزیابی کرد و افزود: مدیریت شهری کرج از آمادگی کامل به منظور انجام اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی برخوردار است و در این مسیر، خود را همراه و هم‌صدای مسئولان در سازمان حفاظت محیط زیست می‌دانیم.
شهردار کرج با بیان اینکه حفظ محیط زیست بر همه ما واجب بوده و اگر خواهان توسعه پایدار باشیم، قطعاً نیازمند حفظ ذخایر و منابع طبیعی هستیم، گفت: به جهت حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری کرج که قطعا با ایجاد تغییرات فیزیکی در طبیعت و محیط زیست همراه است، بنا داریم با توسعه همکاری‌های دو‌جانبه با سازمان حفاظت محیط زیست مانع از هرگونه آسیب جدی به هویت باغشهری این کلانشهر شویم.
این مسئول با انتقاد از اینکه در برخی مواقع رد پای نهادهای دولتی و شهرداری‌ها نیز در چالش‌های زیست‌محیطی دیده می‌شود، ادامه داد: اگر ما مسئولان برای ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و رفتار دوستانه با طبیعت تلاش می‌کنیم باید خودمان عامل به توصیه‌ها و نکاتی باشیم که آنها را به دیگران گوشزد می‌کنیم.
ترکاشوند با اشاره به توصیه‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از تخریب باغات و اراضی کشاورزی، آن را در دستور کار مدیریت شهری کرج خواند و گفت: ماموریت‌های ویژه‌ای در همین زمینه تهیه و به مدیران مناطق دوازده‌گانه این کلانشهر ابلاغ شده است تا با هرگونه قطع غیرمجاز اشجار، تلاش برای تغییر کاربری غیرمجاز باغات و اراضی کشاورزی همچنین خشکانیدن عمدی درختان به شدت مقابله و برخورد شود.
حسین محمدی مدیر کل محیط زیست استان نیز در این مراسم اظهار داشت: ایجاد برنامه‌هایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای سبز شهری، تأسیس شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا و ساماندهی فاضلاب‌های شهری از جمله راهکارهایی است که با عملیاتی شدن آنها با همکاری شهرداری کرج، می‌توانیم محیطی سالم و هوایی پاک را برای شهر و شهروندان به ارمغان بیاوریم.
وی در ادامه از اقدام شهرداری کرج در زمینه حفظ 300 اصله درخت در جریان احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح حصارک تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر مدیریت شهری در امر ساماندهی فاضلاب شهری شد تا مشکلات زیست‌محیطی کاسته شود.
مدیرکل محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود از تاسیس پارک حیات وحش در زمین‌های 300 هکتاری حصار واقع در منطقه 11 شهرداری کرج خبر داد و گفت: این پارک نیز می‌تواند در توسعه و حفظ محیط زیست تأثیرگذار باشد.
محمدی بر توجه به راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز و بازیافت نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار