حسین بیگلری در گفتگو با تابناک:
رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:امسال تحت تاثیر بیماری کرونا ، حساسیت‌ها نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا زیادتر شده است. بایستی بدانیم که همه افراد نیاز به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند.
کد خبر: ۹۰۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 09 October 2020

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد:وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه و البته در کل کشور مجدداً به حالت قرمز و حالت بحرانی برگشته است .

وی خاطر نشان کرد:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دیده‌بان سلامت جامعه این رسالت را بر عهده دارد که هر موقع جان مردم از نظر سلامت در خطر باشد، موضوع را بطور جدی و شفاف بطور مستمر با مردم مطرح کند.

بیگلری تصریح کرد: لازم است مرتباً اهمیت موضوع بیماری کرونا تکرار شود چرا که در گذشت زمان هرگونه سهل انگاری و بی توجهی با موضوع تهدید عمومی سلامت، خطر مرگ افراد و اطرافیان همراه خواهد شد .

رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:بالاترین ریسک احتمال انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق قطرات تنفسی است به همین دلیل ماسک بهترین وسیله دفاعی ما در مقابل انتشار کرونا ویروس محسوب می‌شود وشستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین افراد از اصول مهم پیشگیری بعدی هستند.

به گفته این مسئول،در مکانهای عمومی همه بایستی از ماسک استفاده کنند به خصوص در مراکز تجمعی و با تهویه کم استفاده از ماسک ضروری تر است.

وی اظهار کرد: افرادی که بیمار هستند در مکان های عمومی حضور پیدا نکنند. ماسک هایی که بتواند جلوی پرتاب قطرات دستگاه تنفسی را بگیرد برای استفاده مناسب می باشند وبی ‌پروایی و عدم استفاده از ماسک در مکانهای عمومی نوعی بی احترامی به حقوق سلامت اجتماعی دیگران است.

بیگلری تاکید کرد:گروه های‌ پرخطر نظیر سالمندان ، کسانی که دچار بیماری‌های زمینه ایی جدی نظیر بیماری‌های مزمن قلبی عروقی، ریوی، کلیوی ، مادران باردار، کودکان و افراد دچار نقص سیستم ایمنی هستند، و همچنین کادر زحمتکش بهداشت و درمان در خط اول مقابله با بیماری‌ ، نیاز ضروری به استفاده از واکسن آنفولانزا دارند.

وی ابراز داشت:نکته مهم در مورد واکسن آنفولانزا این است که در پیشگیری از کرونا ویروس هیچگونه تاثیری ندارد و واکسن هر سال مختص به همان سال است وبایستی از انجام خریدها، سفرها و ترددهای غیرضروری، حضور در امکان شلوغ نظیر پاساژها و انجام اعمال جراحی زیبایی در این شرایط بحرانی اجتناب شود.

وی بر ارتقا سطح سواد سلامت عمومی، تقویت مشارکت و مسئولیت اجتماعی مردم در حفظ سلامت جامعه  تاکید کرد و گفت:استمرار رعایت راههای پیشگیری، مهم‌ترین اصل در کنترل بیماری فرسایشی و مزمن کرونا است واستفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون ( رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی) باعث کاهش سایر عفونتهای تنفسی از جمله انفلوانزا هم در فصل سرما خواهد شد .

بیگلری در پایان اظهار کرد:مردم می توانند هر گونه موارد تخلف احتمالی از نظر مقررات بهداشتی را به سامانه متمرکز ۱۹۰ بهداشت کشور اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار