‌مهدی صمیمیان:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد مقاوم‌سازی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 05 October 2020

34 درصد خانه هاي روستايي مهاباد مقاوم سازي شد - ایرنا

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان بعدازظهر دوشنبه در جلسه مقاوم‌سازی و توسعه پوشش بیمه‌ای مسکن روستایی استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، بالغ‌بر ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد روستایی در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری و روستاییان، مقاوم‌سازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه دو هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرمسار معادل ۶۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیشترین واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده استان متعلق به گرمسار است.

مهدی صمیمیان بابیان اینکه در حال حاضر ۳۴ درصد منازل مسکونی روستایی استان مقاوم و مابقی غیر مقاوم هستند، تصریح کرد: ۷۶ درصد واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان شاهرود به میزان ۹ هزار و ۸۴۷ واحد، غیر مقاوم هستند.

صمیمیان با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان در حال انجام است، افزود: در طرح پوشش بیمه منازل مسکونی روستاهای استان، ۴۰ میلیون تومان پوشش ساختمان و ۱۰ میلیون تومان پوشش وسایل منزل در نظر گرفته‌شده است.

وی یادآور شد: می‌توان به‌منظور تأمین اعتبار برای پرداخت ۳۰ درصد از حق بیمه منازل روستایی، از محل دو درصد بودجه جاری دهیاری‌ها اقدام کرد و در تفاهم‌نامه منعقدشده با بنیاد برکت، حق بیمه منازل روستایی ۵۵ هزار و ۵۹۰ تومان در نظر گرفته‌شده که بنیاد برکت آمادگی دارد تا با اختصاص یارانه، ۳۰ درصد این هزینه را متقبل شود.

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند، بیان کرد: می‌توان از محل اعتبارات بودجه روستاهای فاقد دهیاری، برای تأمین بخشی از هزینه حق بیمه این منازل مسکونی روستایی اقدام کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار