در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان؛
حسین پیرموذن در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره‌وری در حال حاضر به زیر 20 درصد رسیده است و رکود تورمی سم مهلکی برای حوزه صنعت و فعالیت‌های اقتصادی است تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا بتواند رکود تورمی را برطرف کرده و کشور را از این حالت خارج کند.
کد خبر: ۹۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 07 September 2015
هفتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران اردبیل تشکیل شد
در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان واقعی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران اردبیل تشکیل جلسه داد
به گزارش تابناک اردبیل، درهفتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اردبیل که در اتاق بازرگانی اردبیل و با حضور مسئولان اتاق و معاون دادگستری و دادستان اردبیل برگزار شد به مشکلات هفت نفر از سرمایه‌گذاران استان اردبیل در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی رسیدگی شد.
در این جلسه که اکثر پرونده‌ها مربوط به مشکلات بانکی سرمایه‌گذاران بود در ابتدا سرمایه‌گذاران توضیحاتی را در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی خود به ویژه کمبود سرمایه در گردش، روبه‌رو شدن بحران طی واردات بی‌رویه در گذشته، بحث به مزایده گذاشتن واحدهای اجرایی از سوی بانک‌ها، عدم توانایی در پرداخت بدهی‌ها، تقسیط بدهی، بخشودگی جرایم و دیگر حمایت‌های قضایی مطرح شد که رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با حمایت از سرمایه‌گذاران خواستار همراهی مسئولان بانک در حل این مشکلات و نارسایی‌ها شد.
در این جلسه که مشکلات شرکت آق قیز یل مغان، پرواربندی گوساله، مرغداری، تعاونی کوهساران، دامپروری 200 راسی، آرتا نیت اردبیل و مجتمع پرورش اسب مطرح شد اعضای کمیته حمایت قضایی با دید حمایت از سرمایه‌گذاران و با همراهی بانک‌های عامل ملت و کشاورزی سعی کردند تا مشکلات و موانع پیش‌روی صاحبان این واحدها را برطرف کنند.
با تدبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل از دو سال پیش جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل به صورت مرتب و مستمر برگزار می‌شود تا بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با دید کارشناسی برطرف شود.
در این جلسات که اتاق بازرگانی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران حضور پیدا می‌کند در کنار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل و دادستان اردبیل تلاش بر این است تا به نفع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مشکلات و موانع پیش‌رو برطرف شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این جلسه گفت: تاکنون در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در استان اردبیل بیش از 96 پرونده مطرح شده و تصمیمات لازم در حمایت از سرمایه‌گذاران گرفته شده است.
یوسف خدادادی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما در قالب این کمیته از سرمایه‌گذاران واقعی همیشه حمایت و پشتیبانی کرده‌ایم و از این به بعد نیز در همه مراحل از بدو ورود در بحث صدور مجوزها حمایت از سرمایه‌گذاران در گرفتن تسهیلات و روان‌سازی امور پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در تسهیل حمایت‌های دولتی ما در قالب این کمیته تصمیم‌گیری‌های اساسی را گرفته و نسبت به اجرایی شدن آنها گام‌های واقعی را بر می‌داریم و اگر سرمایه‌گذاران با مشکلی روبه‌رو شوند این کمیته با اجرایی کردن مصوبات از سرمایه‌گذران حمایت می‌کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا در قالب این کمیته وظایفی را بر عهده دارد به طوریکه از هر حیث چه سرمایه‌گذار داخلی و چه خارجی مورد حمایت و پشتیبانی واقعی است و ما در این مدت نیز ثابت کردیم که به صورت مؤثر و راهگشا و با خروجی مناسب در قالب جلساتی که برگزار کردیم به نفع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هدف‌گذاری‌هایمان را انجام می‌دهیم به طوریکه ما به عنوان یک مرجع و پناهگاه برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران به شمار می‌رویم.


عضو هیئت رئیسه اتاق ایران
رکود تورمی واحدهای صنعتی را از پا درآورده است
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: رکود تورمی که از دولت گذشته به دولت کنونی ارث رسیده است، واحدهای صنعتی و تولیدی را دچار رکود عجیبی کرده است.
حسین پیرموذن در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره‌وری در حال حاضر به زیر 20 درصد رسیده است و رکود تورمی سم مهلکی برای حوزه صنعت و فعالیت‌های اقتصادی است تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا بتواند رکود تورمی را برطرف کرده و کشور را از این حالت خارج کند.
وی با بیان اینکه با بهبود روابط با سایر کشورها و گذر از تحریم‌ها می‌توان امیدوار بود در سال آینده بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود، گفت: سیاست حمایتی دولت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یک سیاست رغبت‌انگیزی است تا بخش عظیمی از نارسایی‌هایی که امروز بر اثر رکود تورمی شاهد هستیم به سرعت حل و فصل شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی که به کمیته حمایت قضایی مراجعه می‌کنند با مشکلات بانکی و عدم پرداخت سرمایه در گردش روبه‌رو هستند که برای حل این وضعیت باید عزمی راسخ و تلاشی جدی انجام داد.
پیرموذن تصریح کرد: ما در این کمیته سعی‌مان بر این است تا به نفع تولیدکنندگان و صنعتگر تلاش کنیم تا مشکلات فعالان این بخش را برطرف کنیم که همه شاهد گذر از این وضعیت به وجود آمده باشیم و همکاری بانک‌ها نیز در استان در این راستا مثبت و سازنده است.
این مسئول افزود: دولت و مجلس با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور سعی‌‌شان بر این است تا با تدبیری مناسب به واحدهای تولیدی و صنعتی فرصت داده شود تا در عرصه تولید حضور پیدا کنند.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با قدردانی از حمایت‌های مستمر استاندار اردبیل از بخش تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری ادامه داد: در استان اردبیل نشانه‌هایی مشاهد می‌شود که به نسبت سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مثبت در راه است.
پیرموذن تمام همت مسئولان این استان را در حل مشکلات و نارسایی‌های این حوزه از سر صدق و دلسوزی اعلام کرد و گفت: امیدواریم در یک فرآیند مناسب و رو به جلو در آینده نه چندان دور موانع و مشکلات در این بخش برطرف شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار