مدیرسابق اوقاف و امور خیریه همدان گفت: ۳۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان از مطالبات اوقاف همدان از ادارات دولتی مستند سازی شد و به تایید کارگروه رسید.
کد خبر: ۹۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 09 September 2015
مدیرسابق اوقاف و امور خیریه همدان گفت: ۳۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان از مطالبات اوقاف همدان از ادارات دولتی مستند سازی شد و به تایید کارگروه رسید.

به گزارش فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین حاجی رضا زین العابدینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف همدان اظهار داشت: از ۲۸ آبان ماه سال ۹۲ تا امروز در این جایگاه عهده دار مسئولیت بودم.

زین العابدینی بیان کرد: در طول دو سال از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و مدیران ارشد استان بهره مند شدیم، ضمن اینکه عملکرد این نهاد در ۳ بخش موقوفات، بقاع و قرآن کریم خلاصه می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی در موقوفات اثبات موقوفات و بقاع متبرکه است و به خاطر دغدغه ها در بحث اثبات مالکیت اراضی وقفی ۲۲ هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی استان تعیین تکلیف شد و برای ۴۸۲ فقره سند مالکیت صادر شد و قالب شهرستانها تعیین تکلیف شده و حدود دو شهرستان باقی مانده است.

وی بیان کرد: در راستای اخذ سند مالکیت تهیه نقشه های یو تی ام به تعداد ۵۷۴ فقره نقشه در استان همدان تهیه شده است.

زین العابدینی عنوان کرد: یکی از دغدغه های اوقاف در بحث موقوفات و بقاع متبرکه وصول مطالبات از دستگاه های دولتی بود که به موقوفات استان بدهکار بودند که در یک سال و ۱۰ ماه گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان مستند سازی شد که به تایید کارگروه تهران نیز رسید.

وی گفت: در معاونت بهره وری و اقتصادی ۸ هزار ۴۴۷ سند اجاره منقضی شده تجدید سند شد، در مورد متصرفینی که رابطه استیجاری با موقوفات نداشتند ۸۵۰ رقبه به اجاره ختم شد و مابقی شناسایی شدند.

زین العابدینی عنوان کرد: بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در همدان بر اساس نیازهای روز جامعه در همدان مد نظر قرار گرفت، ضمن اینکه ۱۰ هزار متر مربع از اراضی استان سرمایه گذاری با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات انجام شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه موقعیت جغرافیایی و مکانی رقبات که در اصطلاح طرح GIS گفته می‌شود، در همدان در مورد عرصه و اعیان و عرصه تنها نیز اقدامات خوبی انجام گرفته که طرح مذکور برای حدود ۵۲۰۶ رقبه با اعتبار۵۰ میلیارد تومان انجام گرفته است.

زین العابدینی با اشاره به طرح بازخوانی موقوفات بیان کرد: ۲ هزار و ۶۱۷ مورد وقف‌نامه در استان همدان بازخوانی و بازنویسی شد و با شهادت شرعی ۶ نفر در سامانه اوقاف به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: در زمینه وصول مطالبات از دستگاه‌های دولتی مبلغ ۳۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان وصول و از اسناد این اقدام مستندسازی شد، ضمن اینکه موقوفات همدان در حال حاضر جوابگوی نیاز جامعه نیست.

زین العابدینی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین اوقاف و منابع طبیعی گفت: در راستای آن ۲۲ هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی در سطح استان همدان تعیین تکلیف و ۴۸۲ فقره سند مالکیت صادر شد.

مدیر سابق اوقاف همدان اظهار داشت: ۸۸۹۵ متر مربع از بقاع متبرکه با هزینه ۴۹۰ میلیون تومان تعمیر و بازسازی شد و ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع از رقبات با اعتبار ۱۲۵ میلیون تومان تعمیر و نگهداری شد.

زین العابدینی گفت: در بحث فرهنگی نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام گرفت؛ طرح آرامش بهاری به سبب حضور مسافران در ایام نوروز و آشنایی آنها با بقاع انجام و طرح‌های سوگواره یاس نبوی، مهر تحصیلی و غیره نیز در سایر ایام سال برگزار شد که در مجموع هزار و ۱۱۱ برنامه در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم بیان کرد: این طرح برای ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در ۲ سال اجرا شد و اکنون نیز ادامه دارد.

زین‌العابدینی با اشاره به برگزاری ۳۲ محل انس با قرآن کریم در استان همدان گفت: ۹۰ هزار نفر نیز در ۱۰ رشته‌ مختلف در مسابقات قرآن کریم شرکت کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار