مدیرکل اجارات معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تلاش ما بر این است تا موقوفات با دیدگاه‌های درست اقتصادی مدیریت شده و نسبت به تقویت سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه تلاش جدی به انجام برسد.
کد خبر: ۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام انصاری عصر امروز در نشست سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در موقوفات در اردبیل اظهار کرد: ما در کنار احیای موقوفات باید از آنها با سرمایه‌گذاری‌های مناسب بخش خصوصی بیشترین و بهترین بهره‌برداری را بکنیم تا زمینه برای تحول اقتصادی در جامعه فراهم آید.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حمایتی متولی موقوفات است، تصریح کرد: نگاه سنتی به وقف بیشترین آسیب را به موقوفات وارد کرده است.

مدیرکل اجارات معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای اینکه بتوانیم موقوفات را در حوزه‌های مختلف به بهره‌وری برسانیم باید از نگاه سنتی به وقف فارغ شده و به سمت گسترش نگاه اقتصادی به موقوفات حرکت کنیم.

انصاری افزود: باید تلاش کنیم موقوفات را به دیدگاه اقتصادی مدیریت کرده و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و عرصه‌های نوین سرمایه‌گذاری ورود کنیم.

وی با بیان اینکه وقف اجازه خروج سرمایه از فعالیت تولیدی را نمی‌دهد، عنوان کرد: حمایت از تولید ملی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز است از برکات وقف به شمار می‌رود و باید بیشتر به سمت آن حرکت کرد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه‌های جامعه در اختیار همگان قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه‌های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برکات وقف در جامعه اضافه کرد: با توجه به اینکه وقف اجازه خروج سرمایه از تولید را نمی‌دهد، موجب افزایش تولید ملی شده و افزایش تولید ملی نیز افزایش اشتغالزایی در جامعه را به دنبال دارد.

مدیرکل اجارات معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های وقفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ادامه داد: در سال‌های اخیر ورود وقف به حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و دیگر حوزه‌های اقتصادی موجب افزایش تولید ملی در سطح کشور شده است.

در این جلسه موضوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات مستعد استان اردبیل و احیای آنها با درآمدزایی مناسب مورد توجه مسئولان و مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار