آیا می‌شود کسی به‌عنوان رییس هیئت برگزیده شود درحالی‌که هیچ اختیاری برای جابجایی حتی رئیس هیئت شهرستان نداشته باشد.
کد خبر: ۸۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 06 September 2015

خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه ایلام(ایسنا) دریادداشتی نوشته است :

آیا می‌شود کسی به‌عنوان رییس هیئت برگزیده شود درحالی‌که هیچ اختیاری برای جابجایی حتی رئیس هیئت شهرستان نداشته باشد.

آیا می‌شود عده‌ای که 20 سال است بر هیئتی حکمرانی می‌کنند و خروجی کار آنان کمتر از 100 ورزشکار سازمان‌یافته است، تن به تغییر ندهند و حتی تهدید به کارشکنی کنند.

جواب این سؤالات را می‌توان از هرم وارونه‌ی ورزش ایلام دریافت.

«ورزش و جوانان» در استان‌هاو شهرها وظیفه حمایت و سازماندهی ورزشکاران بر اساس هرم ورزشی یعنی ورزش پایه، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای بر عهده دارد، هرمی که در ایران ما و علی‌الخصوص ایلام به‌صورت وارونه در حال اجرا است.

چند سالی است بحث مافیا در ورزش کشور و علی‌الخصوص ورزش فوتبال هر از چند گاهی با افشاگری و دستگیری عده‌ای، از روزنامه‌نگار گرفته تا داور و ورزشکار و مربی و حتی توپ‌جمع‌کن به گوش می‌رسد.

اما در ایلام، با انتخاب «بهروز حیدرزاده» به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان و اشراف وی بر ورزش ایلامانتظار می‌رفتبا مافیای ورزش ایلام که در هیئت‌های ورزش و بخشی از مدیریت ورزش ایلام لانه کرده‌اند برخورد کند و فسیل‌های ورزش را که به‌ناحق خود را پیشکسوت جا زده‌اند برکنار کند.

مدیرکلی که خود سال‌ها در ورزش استان استخوان خورد کرده و تمام پله‌های ترقی در ورزش را از قهرمانی تا مربیگری و کارشناسی ورزش باافتخار طی کرده و اگر اغراق نباشد جز 10 ورزشکار برتر استان در طول تاریخ ورزش استان است، اما شعرهای شفافش در برخورد با این افرادو جمع‌کردن بساط آنان هیچ تغییر و تحولی که بر ورزش ایلام نداشته استو همچنان فسیل‌های ورزشی استان در مقابل هر ایده جدید و تغییری مقاومت می‌کنند.

برخیروسای هیئت‌های ورزشی در ایلام به هیئت تحت نظر خودبه‌عنوان ارث پدری نگاه می‌کنند و باوجود 20 سال مدیریت سنتی و درجا زدن و فراری دادن ورزشکاران، همچنان به لابی‌گری برایماندن دست می‌زنند و اگر هم در مواردی بسیار نادر رئیس هیئتی به حکم قانون و انتخابات عوض شود متأسفانه این افراد شروع به سنگ‌اندازی و کارشکنی می‌کنند.

وقتی عملکرد برخی هیئت‌های ورزشی بررسی می‌شود نه بایگانی و آرشیو مالی و اداری دیده می‌شود و نه چند سطر گزارش فعالیت، چیزی که در هیئت مذکور قابل‌رؤیت است چند کاپ قهرمانی و چند قطعه عکس ورزشکاران مدال‌آور آن رشته ورزشی در زمان‌های دور که سال‌های سال است رئیس هیئت و نایب‌رئیس و دبیربه خاطر قهرمانی آن ورزشکار بخت‌برگشته بودجه و امکانات می‌گیرند و به سفر خارجی می‌روند و گه گاهی نیز تعدادی ورزشکار بدون امکانات حرفه‌ای به مسابقات اعزام می‌کنند.

عملکرد این افراد به‌جایی رسید که در سال 92 شاهد درگیری دو طیف مدعی یکی از هیئت‌های ورزشی ایلام بودیم که کار به چاقوکشی و زخمی شدن چند تن رسید و دامن ورزش ایلام به درگیری پیدا و پنهان برای کسب قدرت در هیئت‌های ورزشی آلوده شد.

در این گیرودار و زورآزمایی پیدا و پنهان بینطیف سنتی حاکم بر ورزش استان که حاضر به واگذاری مسئولیت‌های ورزشی نیست باکسانی که به دنبال تغییر و رساندن ورزش ایلام به جایگاه اصلی آن هستند این ورزشکاران ایلامی هستند که متضرر می‌شوند و تا اینجا تابلوی نتایج با مدیریت ورزش و جوانان استان امتیاز ضربه‌فنی به نفع طیف سنتی را نشان می‌دهد.

رابطه بازی در ورزش ایلام به‌جایی رسیده است کهبرخی ورزشکاران شایسته عین آب خوردن توسط فسیل‌های ورزشی حذف می‌شوند و نورچشمی‌های ناکارآمد جایگزین و به مسابقات اعزام می‌شوند و آب از آب تکان نمی‌خورد چراکه متأسفانه بخشی از مدیریت ورزش استان خواسته یا ناخواسته با این افراد همراهی می‌کند. البته اکثر مدیران، ورزشکاران، پیشکسوتان خاک خورده، مربیان ورزش و روسای هیئت‌های استان انسان‌های پرتلاش و دلسوزی هستند و روی سخن ما عده‌ای با کارنامه ضعیفدر ورزش ایلام هستند که از تنور آنان نانی برای ورزشکاران ایلامی گرم نمی‌شود و فقط در حال مصادره حاصل دسترنج مربیان و پیشکسوتان واقعی هستند.

از طرفی دیگر پتانسیل خوب ورزش ایلام با داشتن 32 هزار ورزشکار سازمان‌یافته،44 هیئت فعال، ادارات ورزشی فعال در شهرستان‌ها و حتی روستاها با ده‌ها سالن ورزشیباعث تحریک شامه قوی برخی نمایندگان استان شده و به دنبال استفاده از این ظرفیت عظیم برای رأی آوری در انتخابات آینده هستند که هشدار می‌دهیم ورزش ایلام تاب تحمل این مصیبت را ندارد و به‌قول‌معروف ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.

به‌هرحال جنس مافیای ورزش ایلام از نوع مافیای فوتبال ایران که در آن پول کثیفردوبدل می‌شود نیست بلکه صرفاً این مافیا به دنبال قدرت‌طلبی و حذف گروه‌های رقیب و اداره ورزش به‌صورت سنتی است که قطعاً با کنار رفتن افرادی که حاضر به پذیرش تغییر نیستند ورزش ایلام به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.قهرمان دیروز کشتی ایلام و ایران و مدیرکل فعلی ورزش و جوانان نیز باید برای اعتلای ورزش استان پرچم تغییر در ورزش ایلام را بالا بگیرد و با تدبیر ورزش ایلام را هدایت کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار