معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۵۳ معدن فعال دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان وجود دارد که در این واحدها ۶٠۶ نفر مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 08 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نبی سماواتی اظهار داشت: امسال در بخش معدن سه پروانه جدید با اشتغال زایی ۲۰ نفر صادر شده و پیگیری برای فعال سازی معادن راکد نیز صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در سال جاری مجوز ۱۷ مجوز برداشت تمدید و گواهی کشف چهار فقره نیز صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام یادآور شد: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک ۱۲ ماده معدنی موجود در استان هستند.

سماواتی از مطالعات اکتشافی پروژه ایمیدرو به مرحله اعلام نقاط امید بخش خبر داد و اضافه کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌های همکاری موضوع سفر هیئت اقتصادی دولت به استان فی مابین سازمان صمت و ایمیدرو در سال گذشته مطالعات پتانسیل یابی معدنی در سطح استان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی آغاز شده است‌.

وی تاکید کرد: پس از فراخوان و انتخاب شرکت مهندسین مشاور فاز اول این پروژه شامل جمع‌آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، نقشه ها و تصاویر ماهواره‌ای و در ادامه بازدید میدانی توسط تیم کارشناسی مشاور از مناطق دارای پتانسیل انجام شده است.

به گفته وی، نتایج نهایی این مطالعات برای فازهای بعدی و مناطق پتانسیل دار معدنی و امید بخش در پاییز سال جاری اعلام خواهد شد.

استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانس های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.
ظرفیت اسمی معادن استان نزدیک به ۱۰ میلیون تن است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار