وی تصریح کرد: بعد از انتصاب آقای سرقینی بعنوان سرپرست وزارتخانه، برداشت این بود که چنین اجازه ای گرفته شده اما در جلسه روز چهارشنبه 29 مرداد آقای سلیمی نماینده محلات اخطار قانون اساسی در این زمینه داد و اعلام کرد که رئیس جمهور برای انتصاب سرپرست باید اذن رهبری می گرفت. آقای قالیباف رئیس مجلس هم پاسخ داد که باید اجازه گرفته می شد. بعد از این اظهارات رئیس مجلس مشخص شد که در خصوص گرفتن اذن رهبری مشکلاتی وجود داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اگر برای انتصاب سرپرست جدید، اجازه از مقام معظم رهبری گرفته نشده باشد، سرپرست وزارت صمت حق هیچگونه امضاء، دخالت مالی و تصمیم اجرایی در وزارت صمت ندارد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیئت رئیسه مجلس در نشست علنی روز چهارشنبه، 29 مرداد مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 135 گفت: سه ماه فرصت سرپرستی وزارت صمت به پایان رسیده و ادامه این سرپرستی نیاز به اذن مقام معظم رهبری دارد. اگر این اذن  گرفته شده است باید اعلام شود و اگر اذن گرفته نشده، تصرفات سرپرست جدید غیرقانونی بوده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند.

قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: مدت زمان سه ماهه سرپرستی وزارت صنعت به پایان رسیده و معرفی فرد جدید نیازمند اجازه رهبری است که تاکنون درباره آن مطلع نیستیم.