با اکران فیلم محمد رسول الله مسئولان فرهنگی استان به فکر افتاده اند.بعد از 30-40 سال یک سینمای جدید در شیراز به بهره برداری رسید و همینطور شهرستان های لار،فسا و کازرون اقدام به تجهیز سالن های ارشادشان برای اکران این فیلم کردند.حال این سؤال پیش می آید که چرا در این 30 و اندی سال هیچ اقدامی در جهت ساخت و یا تجهیز همین سالن ها صورت نگرفت؟؟؟
کد خبر: ۸۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 06 September 2015
به گزارش تابناک فارس:در میان شهرستان‌های استان فارس تنها یک سینمای فعال در جهرم و یک سینمای نیمه‌فعال در استهبان وجود دارد و 26 شهرستان استان فارس از داشتن سینما محروم هستند.

حال اما با اکران فیلم محمد رسول الله مسئولان فرهنگی استان به فکر افتاده اند.بعد از 30-40 سال یک سینمای جدید در شیراز به بهره برداری رسید و همینطور شهرستان های لار،فسا و کازرون اقدام به تجهیز سالن های ارشادشان برای اکران این فیلم کردند.

اما سایر شهرستان استان فارس به دلیل نبود سینما از دیدن این فیلم محروم هستند؛ هر چند در همین سه شهرستانی که قرار است این فیلم اکران شود سینمای فعالی وجود ندارد و سالن‌های ارشاد این شهرستان‌ها تجهیز شده‌اند.

حال این سؤال پیش می آید که چرا در این 30 و اندی سال هیچ اقدامی در جهت ساخت و یا تجهیز همین سالن ها صورت نگرفت؟؟؟

در دهه چهل و پنجاه شهرستان‌های لار، جهرم، فسا، آباده، مرودشت و کازرون دارای سالن سینما بودند و شیراز که بعد از تهران دومین شهری بود که صاحب تماشاخانه شد دارای 13 سالن سینما بود.

بعد از انقلاب نه تنها بر تعداد سالن های سینما در استان اضافه نشد، بلکه تمام سینماهای شهرستان ها تعطیل شد و سینماهای شیراز هم از 13 به 5 سالن تقلیل یافت که البته همین 5 تا هم فرسوده و در آخرهای راه هستند.

حالا با اکران فیلم محمد رسول الله سینمای جدید افتتاح می شود و شهرستان ها برای اکران سالن ها را آماده می کنند.یعنی انجام این کار در 37 سال گذشته ممکن نبوده؟

یعنی می توان اینطور نتیجه گرفت که گرفتن این حق از مردم و فرهنگ دوستان استان فارس در طول چند دهه فقط از سر اهمال کاری و بی مسئولیتی بوده و این بسیار جای تأمل دارد.

کاش فیلم "محمد" 40 سال پیش اکران می شد...
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
نوش دارو پس از مرگ سهراب باز هم بد نیست بسازید خوبش را هم بسازید در جانماییش دقت کنید باعث ترافیک نشود پارکینگ هم داشته باشد کلا خفن باشد !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار