لوازم التحریر فروشی های قم امسال کاهش فروش 70 درصدی را شاهد بودند.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، سال تحصیلی جدید آغاز شد. سال تحصیلی این بار کمی هم عجله داشت و دانش‌آموزان به جای مهر ماه از نیمه شهریور دست به کتاب و دفتر شدند.

یکی از ملزومات همیشگی و شیرین دانش‌آموزان لوازم التحریر است. لوازم التحریر همیشه بحث‌های خاص خودش را داشته. یکی از موارد قیمت اجناس داخلی است که گاهی گران‌تر از اجناس خارجی است.

امسال نیز شرایط متفاوتی که ایجاد شده مسائل مختلفی را در مقابل فروشندگان لوازم التحریر قرار داده‌است. کرونا و برگزاری مدارس به صورت مجازی عاملی برای کاهش فروش این اقلام شده‌است.

سید مرتضی مجد، مسئول فروشگاه و توزیع کننده لوازم التحریر در گفتگو با ایسنا گفت: امسال خرده‌فروشان لوازم التحریر ۴۰ درصد و عمده‌فروشان ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش کمتری داشته‌اند.

وی افزود: بلاتکلیفی باعث شد که خرده‌فروشان اجناس کمتری خریداری کنند. به همین دلیل ضرر و زیان عمده‌فروشان بیشتر است.

مجد در رابطه با تولیدات داخلی لوازم التحریر گفت: تولیدات داخلی خوب است. اما قیمتشان بالاست. قیمت بالای آن‌ها به این علت است که مواد اولیه وارداتی است. از طرفی نداشتن رقیب در بازار داخلی هم ممکن است عامل افزایش قیمت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر ما بلاتکلیفی است. در ابتدا قرار بود مدارس مجازی باشد و حالا تصمیمات دیگری هم گرفته شده. همچنین این روزها بازار لوازم التحریر داغ است و مردم برای خرید هجوم آورده‌اند. از جایی که خرده‌فروشان به اندازه کافی جنس تهیه نکرده‌اند کسری پیش می‌آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار