استاندار قم گفت: باید توأمان حضور در مدارس و استفاده از فضاهای مجازی را در آموزش داشته باشیم چراکه جریان زندگی ادامه داشته و باید سعی شود شیوه زیستن با ویروس را یاد بگیریم.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در آیین بازگشایی مدارس استان قم در واحد آموزشی شاهد نمازی خواه، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تبریک فرارسیدن سال جدید تحصیلی اظهار داشت: بازگشایی مدارس امسال به دلیل بلای عالم‌گیر کرونا، علیرغم فراز و نشیب‌های فراوان با سال‌های گذشته متفاوت‌تر است.

وی با بیان اینکه شرایط بحران کشور و استان قم از روز 30 بهمن با شناسایی دو مورد آغاز شد، ابراز کرد: در این شرایط نخستین فضاهایی که تعطیل شدند مدارس و مراکز آموزشی بودند و چون هیچ کشوری تجربه‌ای به‌واسطه ناشناخته بودن این ویروس نداشت، لذا راهبردهای مختلفی از جمله قرنطینه شهرها، اجرای فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، هوشمند و پویا در کشور اجرا شد.

استاندار قم ثمره این اقدامات را در دست گرفتن ابتکار عمل ایران در دنیا دانست و افزود: با همدلی همه ارکان نظام و مردم به‌عنوان محور تمامی تصمیم‌گیری‌ها، این بیماری تا حدی مدیریت و کنترل‌شده است.

وی توجه به سلامت مردم در کنار معیشت آنان و افزایش امنیت روحی و روانی جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ زمانی برای پایان این بیماری متصور نیستیم باید همزیستی با این بیماری را یاد بگیریم.

سرمست با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت نیز با توجه به عدم تعطیلی باید همزیستی با این ویروس را در پیش بگیرد، یادآور شد: با توأمان حضور در مدارس و استفاده از فضاهای مجازی را در آموزش داشته باشیم چراکه جریان زندگی ادامه دارد و باید سعی شود شیوه زیستن با ویروس را یاد بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش توانست سال گذشته را علیرغم مشکلات جدی با موفقیت به پایان برساند و برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور در کنار دیگر فعالیت نشان داد که مؤلفه‌های ادامه حیات و زیستن در این شرایط وجود دارد و امیدواریم روزی برسد که با ساختن واکسن و نابودی این ویروس شاهد شور و نشاط در مدارس و مراکز آموزشی باشیم.

استاندار قم عنوان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان برای حفاظت از سلامت فرزندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت سخت‌ترین شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اعمال کنند تا همگان مجبور به رعایت این شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشند.

وی ادامه داد: اولیای دانش آموزان نیز در همکاری با آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا بتوانیم مانند دیگر عرصه‌ها که تعطیل نشده است بحث آموزش و پرورش نیز تعطیل نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار