مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت:با وجود تلاش های صورت گرفته در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز تعداد زیادی از مساجد در کشور نیازمند حضور روحانی است و هنوز نتوانسته ایم به میزان نیاز طلبه و روحانی در کشور تربیت کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 06 September 2015
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شنبه در آیین معارفه مدیرحوزه های علمیه استان فارس در شیراز با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه بار سنگین انقلاب اسلامی را بر دوش گرفته اند، بیان کرد: در حالی که دانشگاه ها میلیونی دانشجو می گیرند زمانی که سخن از پذیرش 17 هزار طلبه می شود، هضم آن برای عده ای دشوار است.

وی ادامه داد:هم اینک مساحت یک دانشگاه کشور از مساحت همه حوزه ها و مدارس علمیه کشور بیشتر است و این نشانه ای بر محدود بودن امکانات حوزه های علمیه است.

**سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور 15 شهریور آغاز می شود
مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: سال تحصیلی مدارس و حوزه های علمیه سراسر کشور یکشنبه (15 شهریور) آغاز می شود و افزون بر 150 هزار طلبه، فاضل و استاد بزرگ حوزوی و مجتهد برنامه های درسی خود را دنبال می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هم اینک 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعال هستند و طلبه می پذیرند و تنها در حوزه علمیه قم 85 هزار طلبه، فاضل، استاد بزرگ حوزوی و مجتهد مشغول بحث و فعالیت درسی و فقهی هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: بابرنامه ریزی صورت گرفته در دوره زمانی هفت تا هشت سال آینده، طلبه های حوزه های علمیه مسلط به دست کم یک یادو زبان زنده دنیا می شوند چرا که براین باوریم طلبه های ما باید با مخاطبان بیشتری در جهان ارتباط برقرار کنند که البته زبان عربی به عنوان زبان دینی در اولویت نخست قرار دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اعزام مبلغان دینی مسلط به زبان های خارجی به
کشورهای دیگر گفت: فضلای جوان در محل اعزام مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می دهند.
وی با اشاره به مشارکت افزون بر چهار هزار نفر از طلاب حوزه علمیه قم در طرح هجرت و اعزام به مناطق محروم و مرزی، این حرکت را حرکتی ایثارگونه توصیف کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در قسمت دیگری از سخنان خود به مراسم معارفه مدیر جدید حوزه های علمیه استان فارس اشاره کرد و گفت: این که هر مسوولی کار و اقدامات گذشتگان را زیرسوال ببرد را کاری دینی، اسلامی و الهی نمی دانیم بلکه کار دینی، اسلامی و الهی در این است که اگر مسوولی هنری دارد کارهای گذشته را تکمیل کند و نه این که نقطه ضعف های مدیران گذشته را آشکار سازد.

در این آیین که با حضور آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار شد، حجت الاسلام احمد عابدی به عنوان رییس حوزه های علمیه استان فارس معرفی و از خدمات حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق در مدت شش سال تصدی این مسوولیت، تقدیر شد.
این آیین در حوزه علمیه مرکزی شیراز که در مسجد تاریخی نو (شهدا) در مجاورت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) قرار دارد، برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار