مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره طرح هر روستا یک محصول گفت: این طرح برای هر خانه یک کارکن بوده است که در ۱۴۰ روستا با این طرح ساماندهی کردیم وبخش‌های حمل و نقل، لجستیک و بازاریابی را حمایت مالی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 04 September 2020
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره تسهیلات اشتغال روستایی گفت:امسال حدود ۳هزار میلیارد تومان با همکاری صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به مشاغل روستاییان هدفگذاری کردیم که بحث فرآوری در دستور کار است.

نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با تسنیم، درباره چگونگی حمایت از کسب و کار‌های مناطق روستایی گفت:حمایت از کسب و کار‌های روستایی را در راستای قانون اشتغال روستایی دنبال می‌کنیم. پس از تصویب رهبری برای برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی این طرح را در صندوق شروع کردیم که تا کنون ۴۰ هزار طرح در روستا‌ها تصویب شده است که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده که حدود ۴۰ درصد از طرح‌ها در روستا‌های مرزی هستند و شاید کمتر از ۱۰ درصد از آن‌ها افرادی هستند که اکنون در سطح شهر زندگی می‌کنند و در مناطق روستایی سرمایه گذاری کرده اند به همین دلیل آن‌ها به بازار دسترسی دارند و از شرایط پایدارتری برخوردارند.

 وی ادامه داد: به طور مثال در روستای سبزوار طرح پوشاک در چند نقطه انجام شده است. با توجه به اینکه این افراد قبلاً در مناطقی از تهران، مشهد تولید پوشاک داشتند در حال حاضر موفق برای فروش شده اند. به جز طرح اشتغال روستایی، طرح‌های هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار، نهاد‌های مالی خرد در روستا‌ها را در دستور کار داریم.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره طرح هر روستا یک محصول گفت: این طرح برای هر خانه یک کارکن بوده است که در ۱۴۰ روستا با این طرح ساماندهی کردیم وبخش‌های حمل و نقل، لجستیک و بازاریابی را حمایت مالی می‌کنیم.

نوراله زاده با تأکید بر اینکه یکی از طرح‌های ما ایجاد نهاد‌های مالی خرد در روستا‌ها بوده است، گفت: تاکنون ۲۵۰۰ صندوق خرد محلی در روستا‌ها در ۲۲۰۰ روستا ایجاد کرده ایم و از این به بعد این صندوق‌های روستایی از طریق منابع وام ۲۵۰ میلیون تومان که از ما گرفته اند به ۲۰ تا ۲۵ عضو خود می‌دهند تا به مرور زمان رشد کنند و تاکنون خیلی هدفمند عمل شده و نقش موثری در توسعه کسب و کار‌های روستایی همچون میوه خشک کردن و … داشته اند.

نورالهزاده گفت: ۳ هزار میلیارد تومان با همکاری صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به مشاغل روستاییان امسال هدفگذاری کرده ایم و فرآوری و فعالسازی معادن و همچنین فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی از اولویت‌های صندوق خواهد بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه از بین ۱۱۴ روستا که مزیت رقابتی برای چند محصول را دارند تکلیف کردیم که هر شهرستان باید یک روستای بدون بیکار و یک روستا یک محصول را معرفی کند گفت: در حال حاضر طرح‌های بخش بسته بندی و فرآوری که در سامانه کارا ثبت می‌شوند را مورد حمایت قرار داده ایم. به طور مثال بعضی از شهرستان‌ها زمینه فرآوری در محصولات کشاورزی را دارند. به طور مثال هستند روستا‌هایی که انگور بسیار خوبی دارند که استفاده کامل از آن صورت نمی‌گیرد. باید روی فرآوری انگور و شیره آن بیشتر کار شود و این ظرفیت وجود دارد که از شیره انگور کپسول‌های انرژی‌زا و قرص‌های ویتامین تولید شود و افرادی که آمادگی اجرای این طرح‌ها را داشته باشند، تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه "یک منبع ۳ هزار میلیارد تومانی با همکاری صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات امسال هدفگذاری کرده ایم"، گفت: این میزان تسهیلات دو برابر میزان منابع سال ۹۸ است که بیشتر بخش معدن در اولویت خواهد بود. به طوری که ۵۰۰ معدن در روستا‌ها فعال خواهد شد و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار