ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر «بدره» به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 28 August 2020
 به گزارش تابناک ایلام ؛سمیه حیدری اظهار کرد: عملیات ساخت ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع آغاز شد که با همت همکاران اداره کل کتابخانه ها، اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری پروژه و بنیاد برکت، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بدره به عنوان حامیان این طرح، این مجموعه در اختیار کتابخوانان و کتاب‌دوستان قرار گرفت.

وی گفت: این کتابخانه در دوطبقه و با زیربنای ۴۰۰ متر مربع شامل بخشهای کودگ و نوجوان، پایگاه اصلی، مرجع، نشریات  و سالن مطالعه برادران و خواهران ساخته شده است و برای ساخت آن مبلغ ۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات دولت  هزینه شده و  مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال توسط بنیاد برکت تامین شده است و ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات جدید کتابخانه ای برای آن خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره تعداد ۶۱۲ نفر عضو فعال، ۱۹هزار و پانصد عنوان کتاب و ۲۶ هزار و پانصد و بیست و پنج نسخه کتاب دارد و از امروز به طور رسمی فعالیت خود را در ساختمان جدید آغاز کرده است.

شهرستان بدره با ۶۳۰ کیلومتر مربع مساحت  و بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام واقع شده است و دارای دو بخش، ۴ دهستان و ۲۷ روستا است و شهر بدره به عنوان مرکز شهرستان، ۵۵۰۰ نفر جمعیت دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار