کد خبر: ۸۹۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 26 August 2020
زارع گفت: در سال جاری علی رغم شرایط بیماری کرونا و کاهش فعالیت شدید خیلی از بنادر در بسیاری از کشورهای دنیا، شاهد افزایش۳۵ درصدی صادرات و واردات آستارا در پنج ماهه سال جاری بوده ایم.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه،۵ شهریور) در آیین بهره برداری از فاز اول پایانه غلات و پست فشار قوی مجتمع بندری این شهرستان یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با تبریک هفته دولت، اظهارکرد: خوشحالم که امروز توفیق حاصل شد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در جمع خدمتگزاران به مردم در آیین افتتاح و بهره برداری پروژه های ارزشمندی در مجتمع بندری آستارا باشیم.


استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد دولت استفاده بیشتر از ظرفیت دریای خزر در امر تجارت و توسعه بازرگانی است، افزود: نقش بنادر شمالی کشور به ویژه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در استان گیلان با توجه به ظرفیت های ارزشمندی که دارند در تامین ارز و افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایهCIS و کشورهای همسایه شمالی مهم و ارزشمند است.


وی با اشاره به اینکه خوشبختانه از سال گذشته تاکنون جهش خوبی را در فعالیت های بندری شاهد هستیم، تصریح کرد: در سال جاری علی رغم شرایط بیماری کرونا و کاهش فعالیت شدید خیلی از بنادر در بسیاری از کشورهای دنیا، در بندر آستارا شاهد افزایش ۳۵ درصدی صادرات و واردات در پنج ماهه سال جاری بوده ایم.


زارع گفت: این درحالی است که بسیاری از بنادر کشور ما کاهش منفی آمار فعالیت ها را داشته اند.


عالی ترین نماینده دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بندر آستارا با همت بخش خصوصی و کارآفرینان فعال و پرانگیزه و با همراهی و حمایت دولت؛ پنج پروژه در مجتمع بندری آستارا با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: از این میزان، هشت میلیارد تومان اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به منظور حمایت از بخش خصوصی، سرمایه گذاری کرده و مابقی سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر شاهد افزایش فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری آستارا بوده ایم، افزود: از آنجایی که رویکرد عمده فعالیت بنادر استفاده بیشتر از غلات است نیاز بود پایانه غلات اختصاصی در بندر آستارا را داشته باشیم که فاز اول پایانه غلات امروز به بهره برداری رسید.


زارع گفت: با بهره‌گیری از ماشین آلات به روز به ویژه برای تخلیه، مکنده تمام اتوماتیک و استقرار سیلو ها و انبارهای مورد نیاز، شاهد افزایش کارآیی و عملکرد و سرعت انجام کار در مجتمع بندری آستارا خواهیم بود که موجب اشتغال جوانان منطقه به ویژه جوانان شده است.


استاندار گیلان خاطنشان ساخت: با بهره برداری از فاز نخست پایانه غلات مجتمع بندری آستارا برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار