معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت‌ که تلاش براین است تا پایان امسال تمامی واحدهای تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگردند.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 26 August 2020

حسن خیریانپور روز سه شنبه در آیین افتتاح ۲ طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی شهرستان تنکابن افزود : پارسال ۱۱۶ واحد تولیدی راکد استان احیاء شد و امسال نیز تاکنون ۴۶ واحد دیگر به چرخه تولید باز گردانده شده است.

وی با اعلام این که روند تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها متوقف شده است ، اظهار داشت ‌: سال گذشته ۵۹ واحد تولیدی که تملک شده از سوی بانک ها آزاد و وارد مدار تولید شد.

خیریانپور افزود : در حال حاضر ۱۲۹ واحد تولیدی و اقتصادی در تملک بانک ها قرار دارد که با اعلام آمادگی بانک های عامل ، تمامی آنها تا پایان سال از تملک خارج می شود.

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

معاون استانداری مازندران همچنین از پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسیهلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت که از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در حوزه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن نیز تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود : ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه هم به صورت اختصاصی برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است.

خیریانپور بر ضرورت تقویت تولید گل و گیاه در غرب مازندران تاکید کرد و افزود : فعالان این عرصه می توانند از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای توسعه کشت گلخانه ای استفاده نمایند.

وی یادآور شد: امسال در هفته دولت ۵۱۴ پروژه عمرانی و طرح های تولیدی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

همزمان با سومین روز از هفته دولت واحد تولیدی شکل دهی ورق رنگی و گالوانیزه در بخش مرکزی شهرستان تنکابن افتتاح شد که برای این واحد تولیدی ۳۵ میلیارد ریال آورد ه ۵۰ میلیارد ریال هم تسهیلات در گردش پرداخت شده است و برای ده نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

همچنین یک واحد گلخانه به مساحت بیش از ۴ هزار متر با تسهیلات ۲۰ میلیارد ریالی و آورده شخصی ۸ میلیارد ریالی در بخش نشتا شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید و ۴ نفر در آن به طور مستقیم مشغول به کار شدند.
منیع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار