عباس نجفی با ابراز گلایه از عدم حضور مسئولان فنی در بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدی افزود: مسئله سلامت و امنیت بعد حاکمیتی دارد و نمی‌توانیم اجرا آن را به یک نفر واگذار کنیم بنابر این همه دستگاه‌های متولی ضمن نظارت و بازرسی از محیط، باید در این حوزه با جدیت پیگیر کار‌ها باشند.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 25 August 2020
معاون قضائی اداره‌کل دادگستری همدان گفت: روزانه بیش از ۱۰ گزارش در رابطه با بحث تخلفات بهداشتی به سامانه سجام گزارش می‌شود که پس از صحت‌سنجی، پیگیری‌های مربوطه درباره آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، نجفی در جلسه پیشگیری از جرایم امنیت و بهداشت عمومی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در جامعه اظهار داشت: بهداشت و امنیت دو شاخصه اصلی توسعه یافتگی در تمام کشور‌ها است و می‌طلبد در این حوزه متولیان متناسب با وظایفی که دارند این مسئله را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه تامین سلامت عمومی نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مسئول در این حوزه است گفت: بهداشت عمومی چه در زندگی فردی و چه در حوزه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات امروز دنیا، مسائل مربوط به حوزه بهداشت و مواجه دنیا با بیماری کرونا است بنابراین نیاز است همه دستگاه‌ها برای کمک به کادر پزشکی قدم بردارند.

وی با تأکید بر لزوم رفع خلأ‌ها و مشکلاتی موجود در عرصه بهداشت و درمان بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰ گزارش در رابطه با بحث تخلفات بهداشتی به سامانه سجام گزارش می‌شود که پس از صحت سنجی، پیگیری‌های مربوطه درباره آن‌ها صورت می‌گیرد.

 نجفی تصریح کرد: باید در نظر داشت در شرایط امروز اگر یک شخص یا مجموعه نسبت به مسائل بهداشتی توجه نداشته باشد سلامت کل جامعه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

 وی گفت: امروز رعایت قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم تبدیل به یک فرهنگ شده است، ولی برخی از افراد نیز وجود دارند که به این مسائل بی‌توجه هستند و سبب می‌شوند دیگران نیز نسبت به رعایت اصول بهداشتی بی‌توجه کنند.

این مقام با بیان اینکه در حوزه تهدید علیه بهداشت عمومی باید ضمانت اجرای قانون بسیار قوی باشد تا حساسیت نسبت به آن در جامعه بالاتر برود، عنوان کرد: در این عرصه جایی برای مسامحه و مساعدت وجود ندارد و ضمانت اجرا نسبت به کسانی که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند قابل اغماض نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: بیشترین تهدید حوزه سلامت ما در مراکز صنعتی است بنابراین باید بر روند تولید کنترل مستمر توسط مسئول فنی انجام شود.

وی با ابراز گلایه از عدم حضور مسئولان فنی در بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدی افزود: مسئله سلامت و امنیت بعد حاکمیتی دارد و نمی‌توانیم اجرا آن را به یک نفر واگذار کنیم بنابر این همه دستگاه‌های متولی ضمن نظارت و بازرسی از محیط، باید در این حوزه با جدیت پیگیر کار‌ها باشند.

نجفی با درخواست از اداره اماکن، اتاق اصناف و مرکز بهداشت استان برای تقویت و افزایش بازرسی‌ها گفت: آزمایشگاه تایید کیفیت و سلامت محصولات صنعتی از جمله مکان‌هایی است که باید نسبت به دیگر مکان‌ها مورد توجه، بازرسی و نظارت بیشتر قرار گیرد تا نکات بهداشتی در این مراکز به درستی لحاظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار