کد خبر: ۸۹۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 24 August 2020

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از هرس درختان کنوکارپوس تا نیمه مهرماه خبر داد.

علیرضا عالیپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بروز سالانه تنگی نفس پاییزی در اهواز و احتمال تاثیر درختان کنوکارپوس در این بیماری، در خصوص هرس درختان کنوکارپوس پیش از نخستین بارندگی فصل پاییز، اظهار کرد: در گذشته گیاهان مورد، ناترک و شمشاد به صورت پرچین در اهواز کشت می‌شدند اما با توجه به رشد سریع کنوکارپوس، این درخت جای این گونه‌ها را گرفته است. در حال حاضر برخی کنوکارپوس‌های موجود در شهر اهواز، به شکل پرچین خیابان‌ها هستند که به صورت مستمر هرس فرم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سطح شهر اهواز ۱۱۵ هزار و ۴۱۴ کنوکارپوس به صورت درختی کاشته شده‌اند که نیاز به هرس دارند، افزود: از این تعداد، حدود ۱۶ هزار درخت کنوکارپوس در منطقه یک، ۳۶ هزار و ۵۶۷ درخت در منطقه ۲، ۱۶ هزار و ۳۱۴ درخت در منطقه ۳، ۴ هزار و ۴۵۰ درخت در منطقه ۴، ۱۰ هزار و ۸۸۹ درخت در منطقه ۵، ۱۰ هزار و ۸۴۹ درخت در منطقه ۶، ۱۱ هزار و ۹۵۹ درخت در منطقه ۷ و ۸ هزار و ۳۹۰ درخت در منطقه ۸ کشت شده‌اند که باید هرس شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: هرس درختان کنوکارپوس از ۱۵ مردادماه آغاز شده و تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد. تاکنون ۲۰ هزار اصله درخت کنوکارپوس هرس شده‌اند و در روزهای آینده نیز روند هرس درختان افزایش می‌یابد.

عالیپور بیان کرد: هرس‌ درختان باید به گونه‌ای انجام شود که تا قبل از فصل بارندگی، بازرسان اداره‌کل مدیریت بحران و مراکز بهداشت، هرس درختان را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه گاهی درختان کنوکارپوس پس از گذشت دو سال از هرس هم به گل‌دهی نمی‌رسند، افزود: برای رفع اتهام آلرژی‌زا بودن کنوکارپوس باید تنها قسمت اندام گل‌دار این درخت هرس شود اما باز هم این بازرسان این موضوع را نمی‌پذیرند بنابراین مجبور هستیم هرس درختان را به گونه‌ای انجام دهیم که مورد تایید چشمی بازرسان باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان بهداشت خوزستان، تونل سبزی که با استفاده از درختان کنوکارپوس در خیابان‌های ایدون و خرداد منطقه کیانپارس ایجاد شده است، هرس نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار