بحث جابجایی محله باستانی هلیله و بندرگاه که قدمت بیش از هزار سال دارد و نیروگاه در فاصله چند متری این محل احداث شد هنوز حل نشده است. این مشکل به گفته مسوولان بوشهر از اصلی‌ترین مباحث حل نشده در استان است.
کد خبر: ۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 05 September 2015
تابناک بوشهر: شرکت روس اتم پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر به‌تازگی اعلام کرده است که دو نیروگاه را در بوشهر خواهد ساخت. صحبت‌های اخیر رئیس روس اتم نشان می‌دهد که روس‌ها برای ورود دوباره به بوشهر عجله دارند. روسیه در ساخت فاز یک نیروگاه هسته‌ای بوشهر سابقه خوبی از خود به جا نگذاشته‌ و دائما به بهانه‌های گوناگون پایان ساخت نیروگاه را به تاخیر انداخت. دي 1374 قرارداد ميان سازمان انرژي اتمي ايران و شركت اتم استوري اكسپورت روسيه اعتبار اجرايي پيدا كرد . طرف روس متعهد شد تا سال 2000 ساخت نيروگاه را به پايان برساند که تاخیری بیش از 10 ساله داشت، همچنين ايران تعهد كرد پسماند سوخت نيروگاه هسته‌اي بوشهر را به روسيه بازگرداند .
 مبلغ كل قرارداد در اين طرح در ابتدا يك ميليارد و 200 ميليون دلار بود كه با گذشت زمان و تجديد نظرها مبلغ اين قرارداد 10 درصد افزايش يافت. سوخت نيروگاه بوشهر هم 52 ميليون دلار به انضمام كل هزينه ‌هاي حمل تا محل ساختگاه پيش بيني شده بود . روس‌ها شهريور1390بالاخره انتظار36 ساله به سررساندند و بهره‌برداري مقدماتي ازنخستين نيروگاه اتمي جمهوري اسلامي ايران و عصر جديد توليد برق هسته اي آغاز شد.
بالاخره با تمام بدقولی‌های طرف روس نیروگاه بوشهر با قدرت 700 مگا‌وات شروع به تولید برق کرد و پروانه‌های توربین ساختمان zf به حرکت درآمد. برخی مشکلات از شروع کار توسط آلمان و شرکت زیمنس تا بهره‌برداری توسط روسیه و روس اتم وجود دارد که تا کنون نیز وجود دارد.
بحث جابجایی محله باستانی هلیله و بندرگاه که قدمت بیش از هزار سال دارد و نیروگاه در فاصله چند متری این محل احداث شد هنوز حل نشده است. این مشکل به گفته مسوولان بوشهر از اصلی‌ترین مباحث حل نشده در استان است. در دولت قبل طرح جابجایی، تعیین جا و بودجه به تصویب رسیده ولی تا کنون مردم این دو محل با مشکلات خاص روبرو هستند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اهالی بندرگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
مسولین محترم لطفا اول تکلیف این دوروستا رو مشخص کنید بعد اقدام به ساخت نیروگاه جدید کنین تا کی اهالی این دو روستا باید سختی بکشن و از حقوق شهروندی محروم باشنن مگه این دو روستا جز 70 ملیون نیستن
باتشکر از تابناک
هزار مردان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
مردم هلیله و بندرگاه باید از اینجا بروند. ساخت و ساز ممنوع شده است. جلوی ورود مصالح ساختمانی را می گیرند. وام مسکن ندارند. اعتبارات کشوری نمی دهند. مدرسه نداریم. کوچه ها خاکی مانده بعد از هزار سال قدمت. ساحلمان را گرفته اند و به کمونیست ها داده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار