استاندار قم با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای اجرایی کردن دولت الکترونیک در این استان با توجه به شرایط کرونایی موجود، بر ضرورت توجه مدیران ادارات به اجرای دستور العمل های ابلاغی مربوطه تاکید کرد و گفت: مدیران دولتی قم که موضوع دولت الکترونیک را رعایت نمی کنند، از خدمت منفصل خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 23 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی برخورد با مدیران دولتی که به اجرای سیاست های دولت الکترونیک اهتمام لازم را ندارند، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای اداره ها، اصناف و حوزه های عمومی برخی تدابیر بازدارنده ای را اندیشیده است.

سرمست افزود: در جلسه ستاد کرونا به مرور مدیرانی که در خصوص رعایت دستورالعمل های مربوط به ارائه خدمات غیر حضوری دقت بیشتری داشتند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

استاندار قم با بیان اینکه به دستگاه های اجرایی استان توبیخ ها، تذکرها و بحث های بازدارنده ای که مصوبه ستاد ملی کرونا بوده را ابلاغ کردیم، افزود: شیوه برخورد با مدیرانی که به اجرای دولت الکترونیک توجه ندارند از تدابیر توبیخی شروع و حتی انفصال از خدمت را هم در بر می گیرد و ما قانون را در عمل در رابطه با این قبیل از مدیران اجرا می کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: ما در موضوع دولت الکترونیک به تشویق، ترغیب و اقناع افکار عمومی تاکید داریم.

سرمست همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به مبحث دولت الکترونیک تاکید ویژه ای شد، افزود: طبق توصیه این ستاد اداره های دولتی باید سعی کنند از مراجعه های حضوری مردم کاسته شود و افراد جامعه خدمات را بیشتر به صورت مجازی دریافت کنند.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مذکور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید شد که پرونده الکترونیکی سلامت را تکمیل کند تا شهروندان بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی خدمات بهداشتی را دریافت کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه مشورتی با شورای هیات های مذهبی قم و همچنین متولیان امور در نیروهای انتظامی و امنیتی و همه کسانی که برای عزاداری امام حسین (ع) دغدغه دارند و احساس وظیفه می کنند، افزود: خوشبختانه در این دو شبانه روز گذشته که در قم آیین ها و مجالس سوگواری برگزاری شده مسائل بهداشتی نیز به خوبی رعایت شده است.

وی توصیه های بزرگان و مراجع تقلید را در این زمینه خیلی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه عزاداران حسینی این ایام را مانند برگزاری آزمون سراسری و کنکور با نهایت سربلندی پشت سر بگذاریم و در عین زنده نگه داشتن مجالس عزا سلامت مردم را نیز تضمین و تامین کنیم و تعداد بستری ها و مرگ و میرهای ناشی از کرونا نیز کاهش پیدا کند.

سرمست در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کرونا در قم بیان کرد: وضعیت کرونا در این استان همچنان قرمز می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار