بسته خبری تابناک تبریز
بسته های خبری «تابناک تبریز»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۸۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 04 September 2015

سرانه کمتر از 6 مترمربع، به معنی وضعیت بحرانی در حوزه فضای سبز

مناطق بحرانی فضای سبز، شامل مناطقی است که سرانه کمتر از 6 مترمربع دارند؛ بر این اساس، شهرداری منطقه 5 بیشترین و شهرداری های مناطق 1 و 8 کمترین سرانه فضای سبز شهر تبریز را به خود اختصاص داده اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تبریز گفت: برای رسیدن به وضعیتی که بتواند نیاز زیست محیطی شهروندان را رفع کرده و موجب بهبود وضعیت زیستی شهر شود، لازم است که ایستگاههای سنجش فضای سبز را در سطح مناطق عملی کنیم.

وی با مقایسه وضعیت فضای سبز مناطق مختلف شهرداری تبریز گفت: مناطق بحرانی فضای سبز، شامل مناطقی است که سرانه کمتر از 6 مترمربع دارند؛ بر این اساس، شهرداری منطقه 5 بیشترین و شهرداری های مناطق 1 و 8 کمترین سرانه فضای سبز شهر تبریز را به خود اختصاص داده اند.

رمضانی ادامه داد: مناطق دو، سه، چهار، شش و 10، با وضعیت نیمه‌بحرانی در فضای سبز شهر تبریز مواجه‌اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تبریز تعداد پارک های محدوده تبریز را 165 پارک خواند و افزود: این تعداد پارک ها، پراکنش های متفاوتی را در سطح شهر ایجاد کرده اند که سرانه آن‌ها، در مجموع 2.5 مترمربع برای هر شهروند است.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه 4 بیشترین و شهرداری منطقه8 کمترین تعداد پارک را در شهر تبریز به خود اختصاص داده اند.

زنگ خطر تخریب آثار تاریخی تبریز به صدا درآمده است

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: هم اکنون زنگ خطر تخریب آثار تاریخی تبریز به صدا درآمده است که برای جلوگیری از آن باید به دنبال سیاست های ویژه ای باشیم که این امر جز با همکاری بین سازمان های مختلف و بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

رضا خلیلی اظهار داشت: استان ما حجم بالایی از آثار ثبت شده تاریخی را در خود جای داده است اما آن گونه که باید در زمینه شناساندن آن ها تلاش کنیم، به شکل جدی وارد عمل نشده ایم.

وی با بیان اینکه تبریز دارای تمدنی ویژه و تاریخی باشکوه است، گفت: هم اکنون زنگ خطر تخریب آثار تاریخی تبریز به صدا درآمده است که برای جلوگیری از آن باید به دنبال سیاست های ویژه ای باشیم که این امر جز با همکاری بین سازمان های مختلف و بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

داستان کودک ۱۰ ساله تبریزی و تحت تاثیر قرار گرفتن اوباما؛

عکاس «مردم نیویورک» عکسی در صفحه فیسبوک خود از یک کودک ۱۰ ساله تبریزی به همراه پدرش منشر کرد، که رئیس جمهور آمریکا را تحت تاثیر قرار داد و اوباما زیر این عکس کامنت گذاشت.

براندون سنتون عکاس «مردم نیویورک» چند وقتی است در ایران سفر می کند و عکس هایی از ایران به همراه روایت هایی از آنها در صفحه فیسبوک خود می گذارد. او در آخرین پست خود، عکسی از یک پدر و پسر در تبریز گذاشته است.

پدر این پسر چنین به براندون سنتون گفته است: امروز تولد ۱۰ سالگی او بود، او کودکی بسیار احساساتی است، یک بار وقتی ۵ سال داشت با من به مغازه آمد و با هم زردآلو خریدیم. من به او اجازه دادم کیسه های زردآلو را حمل کند، او کمی عقب تر از من راه می رفت وقتی به او گفتم زردآلوها را به من بده گفت نمی توانم من همه اش را به بقیه داده ام! من می دانستم که دارم یک فرد انسان دوست تربیت می کنم.

این داستان کودک ایرانی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را هم تحت تاثیر قرار داده است. او زیر این عکس چنین کامنت گذاشته: چه داستان الهام برانگیزی. به عنوان پدر یکی از چیزهایی که شما را خیلی خوشحال می کند این است که نتیجه کارهایی که برای فرزندتان انجام داده اید را آرام آرام در اخلاق کودکتان ببینید. این داستان واقعا احساس خاصی را در من القا می کند. امیدوارم این کودک هیچ وقت تمایلش را برای کمک به دیگران از دست ندهد. من تمام تلاشم را می کنم تا جهان را به مکانی تبدیل کنم که جوانانی مثل او با تمام پتانسیل هایش زندگی کنند. (اگر هم او را روزی ملاقات کنم،امیدوارم برایم زرد آلو نگه دارد)

به نقل از خبرآنلاین، در پایان این کامنت که از فیسبوک کاخ سفید نوشته شده بود کلمه «بو» (bo) نوشته شده است به این معنا که اوباما خودش این کامنت را گذاشته است.

واکنش اوباما به عکسی از ایران +عکس

لازم به ذکر است که این تصویر، بیش از ۳۵۰ هزار با لایک شده و نزدیک به ۲۵ هزار بار نیز اشتراک گذاری شده است. کامنت رئیس جمهور آمریکا برای این تصویر نیز ۶۷ هزار بار لایک شده است.

واگذاری پروژه های شهرداری به پیمانکاران سفارشی و نورچشمی

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه به دلیل خلاهای قانونی برخی سازمان های شهری به دلال بازی و واسطه گری روی آورده اند. ...

حبیب شیری آذر در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از عدم آگهی مطبوعاتی برای اجرای مناقصه های سازمان ها گفت: این سازمان ها با دریافت ۸ درصد سود، پروژه های شهرداری را به پیمانکاران سفارشی و نورچشمی واگذار می کنند.

وی ادامه داد: معلوم نیست این سازمان ها پروژه‌هایشان را چگونه و به چه کسانی داده‌اند.

شیری آذر ادامه داد: واگذاری پروژه ها بدون برگزاری مناقصه خلاف ودریافت درصد مصداق دلال بازی است که باید با این سازمان ها برخورد شود.

وی همچنین از عملکرد شهرداری تبریز در اجرای پروژه های مختلف قدردانی کرد و گفت: با تلاش های شیانه روزی شهردار تبریز شاهد تحول عظیمی در اجرای پروژه های عمرانی شهر تبریز هستیم.

جنجال نمایش صحنه‌های مسئله دار، اختتامیه تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی را لغو کرد

جنجال نمایش صحنه‌های مسئله دار، اختتامیه تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی را لغو کرد

دبیرخانه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: صحنه‌های به نمایش در آمده در تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی با ضوابط ابلاغی مغایر بوده و مورد تأیید دبیر‌خانه نیست .

به گزارش دبیرخانه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی نظر به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای برگزاری مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در دوازدهم شهریور و با سپاس و قدر‌‌دانی از تمام گروه‌های شرکت کننده و هیئت داوران و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان و عوامل اجرایی، به اطلاع می‌رساند متأسفانه در اجرای برخی از گروه‌ها‌ی راه یافته به بخش مسابقه، صحنه‌هایی به نمایش در آمده که با ضوابط ابلاغی مغایر بوده و مورد تأیید دبیر‌خانه نیست.

این اطلاعیه می‌افزاید، بر این مبنا و تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم اختتامیه برای بررسی دقیق و کارشناسی موضوع به تعویق می‌افتد.

گفتنی است، نمایش برخی صحنه های غیر اخلاقی و غیر مجاز در برخی اجراهای تئاتر جنشواره تئاتز استانی موحب اعتراض و حاشیه سازی برای این جشنواره شد.

رقم قرارداد کادرفنی و خارجی های تراکتور مشخص شد

رقم قرارداد کادرفنی و خارجی های تراکتور مشخص شد/ از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیاردوسیصد میلیون!

رقم قرارداد بازیکنان خارجی و کادرفنی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مشخص شد.

رقم قرارداد بازیکنان خارجی و کادرفنی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که قبلا نیز در این خصوص اخباری از سوی رسانه ها منتشر شده بود، به صورت رسمی مشخص شد.

بر اساس اعلام سازمان لیگ حرفه ای،تونی اولیویرا در ازای قرارداد یک ساله خود با باشگاه تراکتورسازی،مبلغ ۱۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که مبلغ قرارداد آنتونیوخوزه کاردوسو اولیویرا، فرزند وی که جزو مربیان تراکتورسازی محسوب می شود در فصل جاری ۱,۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال خواهد بود.

لوییز میگوینز و جورج تاوارز هم هر دو قرارداد مشابه ۱,۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریالی منعقد کرده اند، این شرایط در حالی است که علیرضا پژمان عضو جدید کادر فنی تراکتورسازی قراردادی به مبلغ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال بسته است.

اما رقم قرارداد بازیکنان خارجی تیم تراکتورسازی تبریز نیز مشخص شد که به شرح ذیل می باشد؛

حمزه یونس در ازای یک فصل بازی در تراکتورسازی مبلغ ۱۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال دریافت خواهد کرد و بدین ترتیب سقف قرارداد را در این تیم می گیرد.

کاردوسو کارلوس،دیگر بازیکن خارجی تراکتورسازی قرارداد ۱۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریالی منعقد کرده است، رقم قرارداد آیان رمسی ۸,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و آگوستو سزار هم ۱۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال خواهد بود.

دیگر بازیکنان تیم تراکتورسازی تبریز که البته به غیر از خالد شفیعی، میر هانی هاشمی، محمد ایرانپوریان و فردین عابدینی سرباز هستند که مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان بازیکن سرباز دریافت می کنند.

فعال شدن یک حزب اصلاح طلب دیگر در آذربایجان شرقی

مظاهری راد دبیر”حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی”در تبریز شد

این روزها تشکلهای مختلف چریان اصلاح طلب در حال دایر کردن دفاتر خود در تبریز جهت عرض اندام در فضای سیاسی استان و بویژه نقش آفرینی در انتخابات مجلس دهم هستند

حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی با معرفی دبیر خود در تبریز، فعالیت رسمی خود را در این استان کلید زد.

بنابه اعلام سایت رسمی این حزب، حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی، دبیرکل "حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی” امروز طی احکامی دبیران چند استان را معرفی کرد.

بر اساس این احکام، حمید مظاهری راد به عنوان دبیر و مسئول دفتر این حزب در آذربایجان شرقی منصوب شده است.

وی از مسئولان سابق انجمن های اسلامی دانشجویان بوده و طی سالهای اخیر در فضای مجازی فعالیت زیادی داشته است.

مظاهری راد، سابقه اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس سال ۹۰ را هم در کارنامه دارد. وی از اصلاح طلبان منتقد دولت روحانی و دارای قرابت فکری زیاد با چهره هایی مثل اعلمی می باشد.

تحولات مدیریتی در منطقه آزاد ارس از شایعه تا واقعیت

منطقه آزاد ارس یکی از مهمترین سازمانهای توسعه ای استان و شمال غرب کشور است که تا بحال از فضای مدیریتی آرام و با ثبات بهره چندانی نبرده است.

این روزها بازهم بحث تغییر مدیرعامل منطقه آزاد ارس در برخی رسانه ها و محافل بصورت محدود منتشر شده است و در این راستا نام های محسن مهرعلیزاده و جمشید تقی زاده به عنوان دو گزینه مطرح جهت تصدی مدیریت این سازمان سر زبانها افتاده است.

با نگاهی به سیر مدیریتی پر فراز و نشیب سازمان منطقه آزاد ارس در طول عمر کوتاه این منطقه، باید اذعان کرد تغییرات متعدد در مدیریت سازمان بزرگ و مهمی چون ارس باعث سردرگمی در سیاست گذاری و رشد نامتوازن و جزیره ای در این منطقه و نهایتا ناکامی در تحقق اهداف سازمانی و انتظارات مردم گردیده است.

گفتنی است، در ۴ سال گذشته، سازمان منطقه تجاری صنعتی ارس ۳ مدیرعامل و هیئت مدیره جدید به خود دیده است.عرب باغی از مهر ماه سال ۹۲ به عنوان مدیرعامل ارس شروع به فعالیت کرده است و قبل از وی نیز نجفی به مدت کمتر از دو سال و مقیمی حدود یک سال عهده دار این سمت بودند.

هشدار استاندار به فرمانداران پروازی استان

جبارزاده خطاب به روسای اداراتی که در شهرستان ساکن نیستند، گفت: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرماندارانی که در محل ماموریت خود ساکن نباشند باید با تذکر جدی مواجه شوند تا نسبت به اسکان خود در شهرستان اقدام کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تاکید دولت برای این است که افراد که در محل خدمت خود مشغول به کار هستند در همان شهرستان ساکن باشند.

وی خطاب به روسای اداراتی که در شهرستان ساکن نیستند، افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرماندارانی که در محل ماموریت خود ساکن نباشند باید با تذکر جدی مواجه شوند تا نسبت به اسکان خود در شهرستان اقدام کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی: فرمانداران نسبت به اسکان خود در شهرستان محل ماموریت اقدام کنندوی با بیان اینکه میزان عملکرد روسای ادارات در هر شهرستان اجرایی برنامه‌های توسعه شهرستان است، افزود: بر اساس سند تدبیر توسعه شهرستان عجب‌شیر به سه هسته کلیدی برنامه‌ریزی شده است.

* گفتنی است، تقریبا تمامی فرمانداران استان غیر بومی هستند که اغلب آنها غیر مقیم در شهرستان محل ماموریت خود و ساکن در تبریز هستند، که این امر مشکلاتی در پی داشته و با تذکر دولت مواجه شده است. در کنار فرمانداران غیر مقیم، غیر بومی بودن برخی دیگر از مدیران شهرستانی نیز بر این مشکلات و اعتراضات بوجود آمده، افزوده است.

مخالفان اصولگریان یا ضدانقلاب هستند ویا جاسوس !

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر چند نفر در جایی کار اشتباهی انجام دادند، نمی‌توانیم بگوییم که تمام افرادی که در آن مجموعه هستند، خطاکارند.

مسعود پزشکیان ، درباره مخالفت برخی از جریان‌های سیاسی با تشکیل احزاب اصلاح‌طلب اظهار کرد: متاسفانه یک عده، تمامیت‌خواه هستند و دوست ندارند کسی‌که خلاف نظر آن‌هاست در صحنه حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: این افراد به موضوعی که مورد پسند آنها نیست، لباس باطل می‌پوشانند و بعد آن را مورد نقد می‌کنند و مورد اتهام قرار می‌دهند؛ اگر آنها نقد منطقی دارند باید با توجیه و دلیل بگویند که اینها باطل هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: اگر چند نفر در جایی کار اشتباهی انجام دادند، نمی‌توانیم بگوییم که تمام افرادی‌که در آن مجموعه هستند، خطاکارند؛ اما متأسفانه در کشور سیستمی درست شده است که فقط یک عده بتوانند صحبت کنند و هرکس مخالف آنها حرف بزند می‌گویند که ضد انقلاب و نظام و یا جاسوس است.

وی تصریح کرد: هرکسی را می‌خواهند از میدان به در کنند از یک نفر آن مجموعه حرفی را نقل می‌کنند و می‌گویند همه اینها این نظر و تفکر را دارند.

پزشکیان با بیان اینکه «برخی به جای آنکه احزاب و اشخاص را نقد منطقی کنند، به آنها انگ عوامانه می‌زنند»، گفت: باید دیدگاه ها را نقد کنند تا جامعه بپذیرد یا رد کند، اما این‌گونه حرف زدن یعنی توجیه کردن کارهای غلطی را که در جامعه اتفاق می‌افتد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار