مرکز بین المللی رشد قشم به منظور تعامل علمی بیشتر با کشورهای اسلامی به عضویت شبکه جهانی پارک های علم و فناوری این کشورها درآمد.
کد خبر: ۸۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 04 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اردشیر تکی زاده در گفتگو با مهر بیان داشت: تاسيس شبكه پارک های علم و فناوری كشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ايران در چهاردهمين نشست كميته دائمی همكاری های علمی و فناوری سازمان همكاری های اسلامی ژانويه ۲۰۱۱ در  اسلام آباد به تصويب رسيد.
 
وی ادامه داد: هدف از ایجاد این شبکه توسعه فناوری در ميان كشورهای اسلامی، تقويت روابط بين پارک های علم و فناوری و ترويج همكاريهای علمی و مبتنی بر فناوری ميان كشورهای اسلامی است.
 
تکی زاده اظهار داشت: مرکز رشد قشم نیز به منظور معرفی دستاوردها و محصولات دانش بنیان، استفاده از تجربيات و علوم موجود در پارک های علم و فناوری كشورهای اسلامی، هدف گذاری و دستيابی به فناوری های مورد نياز برای توسعه پايدار در سال ۱۳۹۴ به این شبکه پیوست.
 
سرپرست مدیریت مرکز رشد قشم گفت: پارك علم و فناوری گيلان از سوی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به عنوان دبيرخانه و محل استقرار اين شبكه انتخاب شده است.
 
به گفته تکی زاده مركز رشد «انكوباتور» فضاهای كاری مشمول یارانه دولتی است، كه با در اختیار قرار دادن امكانات و خدمات عمومی و تخصصی مشترك و ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه‌های علمی، مدیریتی و حقوقی زمینه ایجاد، پرورش و توسعه واحدهای علمی و فناوری جدید را فراهم می‌ کند و در راستای شعار محوری «توسعه مبتنی بر دانایی» در برنامه چهارم توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی كشور است.
 
وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ایجاد بستر تحقیقاتی مناسب جهت راه اندازی شركتهای اقتصادی درآمدزا در زمینه های مختلف اقدام به حمایت از ایجاد شركتهای پژوهشی کرده است و  این شركتها با طی مرحله انكوباتوری تبدیل به شركتهای اقتصادی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار