معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی گفت: در سال جاری ۱۵ کیلومتر آسفالت رایگان در روستاهای این شهرستان اجرا می‌شود که معادل ۲۵ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۸۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 02 September 2015
حمید بردستانی  اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تعهد داشته که هشت درصد اعتبارت عمرانی شهرستان را به طرح‌های هادی روستایی اختصاص دهد که این رقم در سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر از الزامات بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز در بخش عمران روستایی اعتبارات بنیاد مسکن ۵۰ درصد بیشتر از الزامات بودجه تامین اعتبار شده است و این تعهد به ۱۲ درصد کل اعتبارات افزایش یافته است.

بردستانی با اشاره به اینکه در این روستاها طرح هادی، بوستان روستایی و زمین چمن مصنوعی احداث می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴ طرح هادی اجرا شده که امسال علاوه بر اجرای  ۱۰ طرح هادی، ۱۱ زمین چمن مصنوعی و بوستان روستایی نیز احداث خواهد شد.

وی هدف از برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح‌ها را افزایش سطح رضایت‌مندی ساکنین و تسهیل در دسترسی به امکانات رفاهی اولیه، ارتقای بهداشت و سلامت جامعه روستایی و افزایش نشاط و امید به زندگی در بین روستائیان عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۹۸ روستا و ۴۹ دهیاری وجود دارد که ۹۹ درصد آنها از آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای دشتی دارای برق هستند، تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۶۸ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

بردستانی اضافه کرد: در ۸۰ درصد روستاها دارای نقشه طرح هادی چندین فاز اجرای طرح هادی طی سالیان اخیر انجام شده است و در همه روستاها امکان استفاده از تسهیلات بهسازی روستایی وجود دارد.

وی گفت: امسال ۱۵ کیلومتر آسفالت رایگان در روستاهای دشتی اجرا می شود که بخشداران ضمن استفاده از امکانات و ماشین آلات در اختیار دهیاری‌ها و تعاونی دهیاران و همچنین اعتبارات ارزش افزوده و آلاینده که به روستاها اختصاص می‌یابد نسبت به زیر سازی، اجرای سنگ جدول طبق نقشه‌های مصوب طرح‌های هادی روستا اقدام خواهند کرد تا بنیاد مسکن نسبت به آسفالت رایگان در اختیار عملیات خیابان سازی در این روستاها را انجام دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار